DIED
"Kalau you nak letak gambar untuk pembentangan nanti,I boleh search untuk you.Nanti I send kat What's App okey?"
Ezekiel duduk di sebelah Amore.Gadis itu khusyuk bercakap dengan seseorang di dalam panggilan.
"Kalau ada apa apa,bagitahu I."
Amore menamatkan panggilan beberapa ketika selepas itu.Kelihatan Ezekiel sedang meneguk air teh ais miliknya.
"Siapa tu?"Tanya Ezekiel.
"Aiden."
Lelaki itu mencebik.
"Kenapa kau guna I dengan you dengan orang lain?Dengan aku,kau guna aku kau."
Amore tersenyum apabila mendengar kata kata itu keluar dari mulut Ezekiel.
"Aku ikut orang.Kalau orang tu mula bercakap guna aku kau,aku pun guna aku kau."Balas Amore.
"Hm...apa apa jelah.Lepas kita kahwin baru guna saya awak,okey?"
Amore mengangkat keningnya sambil tertawa kecil.
"What so funny?Kau comel macam tu.Tapi,jangan ketawa dekat public.Nanti ada orang suka kat kau."Kata Ezekiel sambil merangkul bahu Amore.Senyuman Amore hanya dibuat buat.Dia dan Ezekiel tidak akan berkahwin kerana pada masa itu Ezekiel pasti sudah mengetahui yang dia adalah musuhnya.
-------
"Pa,Rose dengar yang Papa ada buat masalah masa makan malam semalam."
Sir Leon mengeluh.Tangan anaknya cuba diraih tapi Rose lantas menepis tangannya.
"Papa nak dia jauhkan diri daripada Ez supaya kamu dan Ez boleh bersama semula.Salah ke Rose?"
Rose mengetap bibirnya.Tindakan itu semestinya salah!
"Kalau Ez dah boleh move on,biarkan dia Pa.Semua ni salah Rose!Rose sendiri yang curang dekat dia dulu!Memang betul hati Rose sakit bila tengok dia dengan perempuan tu!Tapi,Rose kena terima hakikat yang Ezekiel dah tak suka pada Rose lagi!"
Sir Leon terdiam.Rose mengambil begnya lalu masuk ke dalam bilik.Pintu bilik dihempas kuat.
-------
Ding Dong~
Berita kematian pensyarah mereka,Sir Leon sudah tersebar di universiti.Ezekiel tersenyum sinis.Itulah padahnya.Cari pasal lagi dengan dia.Padan muka.
Ezekiel yang berada di ruang tamu itu menoleh.Kakinya dihayun menuju ke pintu rumah.Perlahan lahan pintu dibuka.
"Yo!Apa khabar Noah Ezekiel?!"Soal lelaki itu ceria.Ezekiel hanya membuat muka seposen.Pintu rumah ingin ditutupnya kembali tetapi lelaki itu menghalang.
"Hey!Sanggup kau buat macam tu?Aku ni Abang kaulah.Bagilah aku masuk."
Ezekiel mengalah.Selepas lelaki itu masuk,dia menutup pintu rumah kembali.
"Hm...tak ada perubahan rumah ni."Gumamnya.Dia duduk selamba di atas sofa yang terletak di ruang tamu.
"Macam mana kau boleh masuk Private Area?"
Lelaki itu membuat wajah bangga.Dadanya ditepuk beberapa kali.
"Well,macam kau tak kenal aku.Aku ni pakar perunding tau."
Ezekiel memutarkan bola matanya.Menyampah.
"Meh sini aku peluk kau.Dah lama tak jumpa kau ni semenjak aku pergi Jepun."
Ezekiel tidak menolak.Tetapi,dia mengeraskan badannya bila dipeluk.
"Ezekiel?"
Pelukan dileraikan.Serentak itu Ezekiel dan lelaki itu memandang.
"Who is this guy?"
Amore melangkah merapati Ezekiel.Lelaki itu merangkul pinggang Amore.
"Dia-"
"My name is Noah Ezekien,young lady.You call me,Ken.I am Ezekiel's brother.Yours?"Lelaki yang bernama Ken itu lantas memintas percakapan adiknya.
"Amore Nerine."Jawab Amore sambil tersenyum manis.
"Is it?Sesuai dengan awak.Here lemme hug you."
Baru saja Amore ingin melangkah,Ezekiel menghalang gadis itu.
"Jangan berani nak ambil kesempatan Ken."Kata Ezekiel.Tegas.
"What?Sebagai tanda pertemuan kot.Takkan tak boleh.Rilex lah."
Ezekien seolah olah cuba nak menaikkan darah adiknya.Apabila melihat aura Ezekiel sudah lain,dia ketawa kecil.
"I am just kidding,bro."
Amore menggelengkan kepalanya.Ada ada saja Ken ni.
"By the way Ez.Aku nak pinjam kereta kau kejap boleh?"Soal Amore.
"Sure.Kiss my cheek first."
Amore mencebik.Pipi Ezekiel dikucup.Ezekien pula ternganga.Like seriously?Pasti perempuan ni seorang yang istimewa pada Ezekiel.
Ezekiel mengambil kunci di dalam poket seluarnya.Sebelum Amore pergi,sempat dia berpesan agar pulang awal.
------
Berita kematian pensyarah mereka,Sir Leon sudah tersebar di universiti.Ezekiel tersenyum sinis.Itulah padahnya.Cari pasal lagi dengan dia.Padan muka.
"Aku kesianlah dengan Rose.Bapak dia baru meninggal semalam."Kata Amore.Ezekiel hanya mendiamkan diri.Tidak tahu nak balas apa.
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romance(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...