CHAPTER 57

3.7K 117 0
                                    

I HATE THAT MAN,HECTOR.

Selimut ditarik sehingga paras dada Ezekiel.Amore mengeluh.Wajah pucat Ezekiel ditatap.

two weeks.

Hanya ada dua minggu saja tempoh Ezekiel di dalam dunia ini.Dia kena buat sesuatu.Tiba tiba satu idea muncul di otaknya.Serta merta dia tersenyum.

Nombor Jude didail.



"Kau serius ke ni Amore?"Soal Jude.Terkejut dia apabila Amore menelefonnya untuk memberitahu dia nak menderma darah kepada Ezekiel.

"Yeah...Amore serius.Jude dah lama tahu pasal ni kan?Kenapa tak bagitahu Amore?"

"Suka hati akulah.Sebagai abang,aku nak jaga perasaan adik aku.Aku tak nak kau rasa sakit."Balas Jude.

"Whatever.Amore nak derma darah H kat dia.Amore cuma nak bagitahu je."

Panggilan ditamatkan oleh Amore.Borang pemindahan darah itu ditandatangani olehnya.





Ezekiel menghampiri tubuh Amore yang sedang tidur lena di atas sofa itu.Perlahan lahan tubuh Amore diangkat lalu diletakkan di atas katilnya.

Dia?Tak apa.Dia boleh baring di atas sofa.Kesian Amore.Mesti dia penat.Dia suruh balik rumah dengan Mama tadi tak nak.Degil.

"Sleep well baby.Goodnight."

Dahi Amore dikucup sayang.Kemudian,dia merebahkan badannya di atas sofa.

-------

"Kenapa kau letak aku tidur atas katil?You are the one who should sleep on the bed."Kata Amore.Ezekiel hanya tersenyum.

"Kau nampak penat sangat semalam.Baru lepas mandi kan?Pakai baju kau.Kita sarapan kat kedai bawah."

Amore mengangguk.Pandai sangatlah tu nak tukar topik.Apa apa sajalah.Dia sudah lapar.Sudahlah dia tak makan malam semalam.

-------

Sedang Amore dan Ezekiel asyik berbual,Hector berjalan menuju kearah mereka berdua.

"Good morning,sweety.How are you?Lama tak jumpa."Tegur Hector.Amore mengucup kedua dua belah pipi Hector.Ezekiel memutarkan bola matanya.Huh menyampahnya tengok Hector.

"Morning too.Saya sihat.Awak dari mana?"Balas Amore.

"Saya dari rumah.Saya nampak awak makan dekat sini so saya singgahlah.Hey idiot.Bangunan pejabat saya kat depan hospital nilah."Kata Hector.Amore menyengih.Lupa pulak.

"Sorry ya babe.Tak boleh lama lama sebab saya ada meeting sekarang ni.Jumpa awak petang nanti.Bye!"

Amore hanya mengangguk.Selepas kelibat Hector hilang dari pandangan,dia memandang Ezekiel kembali.Dia dah agak.Ezekiel cemburu.

"Jangan bagi perhatian dekat dia lebih lebih.Aku tak suka."

Amore serta merta tersenyum.Pipi Ezekiel dikucup sekilas.

"Janganlah marah.Okey,aku janji.Aku akan bagi perhatian kat kau sorang je."Pujuk Amore.

"Good."

"Alright.Jom kita naik atas balik."

Ezekiel mengangguk.Tangan kiri Amore disulamkan dengan tangannya lalu diletakkan di dalam poket sweaternya.Sekarang ni cuaca sejuk.Dia tak nak Amore sakit.



EZEKIEL NERINEWhere stories live. Discover now