FUCKBOY.
"Hey,that's mine!Bagi balik!"Amore cuba merampas balik lolipop yang dibelinya tadi.Hari ini Ezekiel membawanya keluar secara senyap senyap.Tak nak Albert tahu.
Ezekiel memasukkan gula gula itu ke dalam mulutnya.Hal itu menyebabkan Amore menjadi lebih geram.
Amore menumbuk perut Ezekiel lalu pergi meninggalkan Ezekiel.Dia berpeluk tubuh.
"Sayang,janganlah macam ni.Aku gurau jelah.Nanti aku belikan yang baru."
Ezekiel memegang pinggang Amore.Kepalanya ditundukkan lalu diletakkan pada dada Amore.
"I am sorry.Aku janji tak buat dah.Nerine,janganlah macam ni."Rayu Ezekiel.
Amore masih menunjukkan reaksi yang sama.Ezekiel tersenyum manis.
"Kau tunggu sini kejap,eh?Aku belikan yang baru.Kejap tau."
Ezekiel mengucup dahi Amore sebelum melangkah pergi dari situ.Amore tersenyum kecil.Hek eleh,baru merajuk sikit.
Tiba tiba Amore terlihat seorang lelaki yang memakai sweater berjalan di hadapannya dengan terhuyung hayang sambil memegang dadanya.Amore mengamati wajah lelaki itu.
Aiden?!
Belum sempat badan Aiden rebah,Amore segera menangkap tubuh lelaki itu.Aiden sudah jatuh pengsan.
------
Amore membelek kotak hadiah yang dibawa oleh Aiden sewaktu dia pengsan tadi.Kad kecil yang dilekatkan pada kotak hadiah itu dibacanya.
Happy Birthday
Natalie♡Rasa sakit yang Aiden rasa,dia dapat rasakan.Dia faham perasaan Aiden.Aiden pasti membeli hadiah untuk Natalie di Shopping Mall tadi.
Amore mengorak langkah masuk ke dalam wad Aiden.Kotak hadiah itu diletakkan di atas meja kecil yang terletak di tepi katil.
"Amore,tolong drive untuk I boleh?I nak pergi rumah Natalie."
"Buat apa nak pergi sana Aiden?"Soal Amore.Tegas.Dalam keadannya yang macam ni,dia masih fikir pasal orang lain.
"Hari ni birthday Nat.I nak bagi hadiah ni dekat dia."
Amore merenung Aiden.Lama.Kemudian dia memandang kearah Mike.Lelaki itu seperti pasrah.Mungkin sudah jemu memujuk Aiden supaya tidak keluar dari hospital lagi.
"I tak tahu apa nak cakap lagi dengan Aiden,Amore.Degil sangat."Keluh Mike sambil duduk di atas katil Aiden.
"Please,Amore.I takut dada I sakit lagi nanti."
Amore mengeluh.Kunci kereta Aiden dicapai lalu melangkah keluar.
"Cepat.I tunggu dekat bawah."
Amore mengerling kearah Aiden.Bukan main suka lagi dia tu.Tersengih sengih.Setelah lama memandu,mereka sampai di destinasi.
Di hadapan pintu gate,terdapat banner yang tergantung di situ.
HAPPY 24 NATALIE!
Amore hanya membuntuti Aiden.Sambutan hari jadi ini diadakan di swimming pool yang terletak di belakang rumah.
Kelihatan Natalie sedang menyambut tetamu tetamu yang hadir di tepi barisan makanan makanan yang elok tersusun di atas meja.
Apabila dia melihat wajah Aiden,reaksi wajahnya berubah.
"Happy Birthday,Nat.Ni hadiah daripada I."Ucap Aiden lalu menghulurkan hadiah itu.Natalie mengambil hadiah itu.Namun,dia tidak meletakkannya di atas meja yang sedia ada untuk meletakkan hadiah.Tetapi,dibalingnya pada wajah Aiden.
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romance(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...