CHAPTER 23

4.6K 169 1
                                    

I AM SO SORRY,HECTOR.

Amore melangkah keluar dari bilik wad.Dia memandang kearah kiri dan kanan.Ada dua orang bodyguard yang menjaga di muka pintu.

"Good Morning,Miss.Ada apa apa yang kami boleh bantu?"Kata salah seorang dari mereka.Amore menggeleng sambil tersenyum.

"I told you!Aku tak pernah suka kau!Apa yang aku buat selama ni hanya atas rasa simpati aku terhadap kau!"

Amore menoleh.Ezekiel dan Rose?Mereka berdua sedang bertekak di hujung koridor.

"E-Ez,jangan macam ni.Saya perlukan awak.Kita hidup macam dulu.Please,Ezekiel."

Ezekiel mengeluh.Dia menepis perlahan tangan Rose yang memegangnya.

"I am sorry Rose.I can't.Aku dah cintakan orang lain.And aku happy dengan dia sekarang."Kata Ezekiel dengan nada rendah.Amore terus masuk ke dalam bilik.Pintu ditutup rapat.Punggungnya dilabuhkan di atas sofa.

Fikirannya melayang memikirkan ahli keluarganya.Dia masih tertanya tanya.Apa motif mereka nak bunuh Ezekiel?

Sakit pula kepalanya memikirkan tentang hal itu.Sudah masuk 10 minit Ezekiel berada di luar.Tiada tanda tanda yang lelaki itu nak masuk jadi dia mengambil keputusan untuk berjalan jalan di kawasan hospital sambil ditemani oleh seorang bodyguard.


Beberapa hari kemudian,Amore sudah keluar dari hospital dan menjalani hidup seperti biasa.Tetapi,dia tak boleh selalu keluar rumah sebab takut ahli ahli Perez terjumpa dia.

Dia tinggal di villa persendirian milik Ezekiel.

"Ez,aku cuma nak tahu.Kenapa Perez dengan Albert bermusuh?"Tanya Amore.Dia rasa Ezekiel tahu sebabnya.

"Sebab dulu Papa aku suka dengan Mama kau.Mereka bercinta sampai bertahun tahun.One day,Papa decided nak kahwin dengan Mama kau.And,dia setuju.Bila tiba hari perkahwinan diorang,Mama kau tak datang.Kalau kau nak tahu,diorang tu kahwin bukan sebab cinta je.Tapi sebab Papa aku buntingkan Mama kau.Papa ingat Mama kau tak pernah tidur dengan lelaki lain sebelum ni,sebab Mama kau tu naif orangnya.Papa aku dapat tahu cerita ni daripada Mama kau sendiri.Dia dah ada anak dengan lelaki tu.Dan anak tu ialah Jude."Terang Ezekiel panjang lebar.Amore mengangguk faham.Dalam masa yang sama dia terkejut apabila tahu yang ibu kandungnya sendiri tergamak melakukan hal itu.

"Tapi,anak Albert dengan Mama siapa?"Soal Amore.

"Aku tak tahu.Apa yang aku tahu nama dia Hazel.Kami masih siasat benda ni.Organisasi Perez sangat sulit.Papa nak cari dia dan bunuh semua ahli keluarga Perez.Sebab dia bencikan seluruh keluarga kau."

Amore mengangguk faham.Organisasi Perez memang sulit.Dia pun tak tahu rahsia keluarganya sendiri.

"Papa nak sangat jumpa Hazel.Sejak Mama kau lahirkan Hazel,dia tak pernah jumpa dia.Aku dah janji dengan dia yang aku akan cari Hazel."Sambung Ezekiel.Amore mendiamkan diri.

-------

Amore menjengket kaki sambil tangan kanannya cuba mencapai mangkuk yang ada di kabinet yang agak tinggi darinya.

Akhirnya dia dapat mencapai mangkuk itu.Apabila dia cuba tarik,mangkuk mangkuk yang ada di sebelah itu jatuh.Dia segera menutup kepalanya menggunakan kedua belah tangannya berharap agar mangkuk itu tidak jatuh pada kepalanya.

Beberapa ketika selepas itu,dia tidak ada satu pun mangkuk yang jatuh.Kepalanya didongak ke atas.

Tangan sasa milik Ezekiel menahan mangkuk itu dari jatuh.Dia membetulkan mangkuk itu.Satu daripadanya diambil lalu diberikan kepada Amore.Amore menelan air liurnya.Kelat.Ezekiel betul betul berada di belakangnya.

"Jangan tengok belakang dulu.Towel aku jatuh."Kata Ezekiel sambil membetulkan tualanya.

Kata kata itu menggetarkan badan Amore.Dia tak tahu pula Ezekiel hanya bertuala tadi.

Ezekiel sengaja menggeselkan pinggangnya pada belakang Amore.Dia tersenyum kecil.

"D-Dah betulkan ke tuala kau?"Tanya Amore.

"Belum."Jawab Ezekiel.

"Betulkanlah cepat.Aku nak bersiap ni.Kau cakap nak breakfast kat luar kan?"

"Kalau aku tak nak?"

Soalan itu membuatkan Amore hilang akal.Dia tersenyum sinis.Okey,Ez.Kau nak main main dengan aku ya?

"Kalau kau tak nak,aku jilat dick kau."

Jawapan daripada Amore membuatkan senyuman Ezekiel melebar.

"Aku cabar kau.Jilatlah sekarang."

"Jangan cabar aku Ez."Amore menekan suaranya.

"I'm just kidding,babe.Tunggu aku horny baru aku suruh kau buat."Balas Ezekiel sambil mencubit pipi Amore.

Amore perlahan lahan memandang kebelakang.Nafasnya dihembus perlahan.Ezekiel sudah melangkah ke tingkat atas.

Kepalanya digeleng perlahan.Ada ada saja Ezekiel ni.

------

"Again with that sexy dress?"Soal Ezekiel dengan rasa jengkel.Amore mengenyitkan matanya sambil menguyah perlahan sandwich di dalam mulutnya.

Kunyahannya terhenti apabila merasakan betisnya digesel oleh kaki Ezekiel.

"Ez,bukan kat sini."Kata Amore.

"Kalau kat rumah boleh?"

Ah sudah.Itu dia soalan KBAT yang keluar dari mulut Ezekiel.Baru saja dia nak menjawab,Amore melihat satu figura yang sangat dia dikenali iaitu,Hector.

Gadis itu menggoncang lengan Ezekiel sambil melihat kearah Hector.

"H-Hector."Katanya.Matanya tidak lepas memandang lelaki itu.Hari ini adalah hari jadi Hector.Dia tak akan datang ke sini melainkan pada hari jadinya.

Amore bangun.Belum sempat dia melangkah,Ezekiel menahan tangannya.

"Sit down."

Amore cuba melepaskan tangannya.Namun,tidak berhasil.

"Sit down."Kali ini nada Ezekiel lebih keras berbanding tadi.Amore memandang kembali Hector.Keluhan berat dilepaskan.Dia akur.

"Kau tak boleh jumpa dia.Kalau kau jumpa dia,semua ahli keluarga kau akan tahu yang kau masih hidup."Kata Ezekiel.Amore menunduk.

Dari riak wajah Hector,dia tahu yang lelaki itu kesunyian.Selama ini,dia yang selalu menemani lelaki itu.Ibu bapanya sudah meninggal dan dia anak tunggal.

EZEKIEL NERINEWhere stories live. Discover now