PSYCHO.
"Boleh ke kau bawa aku jalan jalan?Nanti family kau cari aku pula."
Ezekiel yang sedang memandu kereta mengalih pandangannya pada Amore.
"Why not?Lantak dioranglah.Janji aku dapat spend time dengan kau.Dah lama tak dating dengan kau."Balas Ezekiel.Amore tersenyum.Rasa macam di dalam mimpi pula.
Setelah sampai di shopping mall,Amore keluar dari kereta.Di seberang jalan,dia terlihat Hector.
"Sayang,tunggu apa lagi?Jom masuk."
Amore memegang lengan Ezekiel.
"Hector."
Amore memandang ke seberang jalan supaya Ezekiel juga memandang ke arah tersebut.Dia memandang Ezekiel dengan penuh harapan agar memberi kebenaran untuk bertemu dengan Hector.
"Pergilah.Aku rasa korang perlukan masa untuk bercakap.Call aku kalau kau dah selesai."Kata Ezekiel sambil mengusap kepala Amore perlahan.Amore tersenyum.Selepas mengucapkan terima kasih kepada Ezekiel,dia terus berlari menuju ke Hector.
"Hector!"
Hector yang sedang menyimpan plastik plastik di dalam bonet keretanya menoleh.Alangkah terkejutnya dia.
"B-Baby!"
Dia mendakap tubuh Amore erat.Dia tak sangka Amore masih hidup.
------
"Macam mana awak masih hidup?"Soal Hector.
"Ada orang protect saya sekarang.Dan,saya dah ditangkap Fe Luenne."
Hector mengerutkan dahi.Dia sudah ditangkap oleh ahli Fe Luenne?Tapi,macam mana dia boleh bebas dan bagaimana identiti Amore terdedah?
"Abang Ezekiel,Ken yang tangkap saya.Saya boleh keluar sebab Ezekiel yang bawa.Kebetulan saya jumpa awak dekat tepi jalan tadi,saya terus cakap kat dia yang saya nak jumpa awak."Balas Amore.Riak wajah Hector berubah saat mendengar nama Ezekiel.Jelas sekali dia tidak menyukai lelaki itu.
"Actually,saya ada sesuatu yang penting nak bagitahu awak.Sebenarnya,saya kena rogol."
Terbuntang luas mata Hector.Apa dia?!
"S-siapa yang rogol awak?!Tell me!"
"K-Ken."Jawab Amore.Hector meraup kasar wajahnya.Tak guna!
"Hec,s-saya takut benda tu datang lagi.Tolong saya Hec."Kata Amore dengan nada merayu.Dia takut benda itu datang kalau dia asyik stres sebab kes rogol beberapa hari lepas.
Hector terdiam.Dia berfikir.Dia pun sedang buntu sekarang ini.
"Saya nak jumpa Ezekiel."
------
"Buat apa kau nak jumpa aku?Buang masa aku je."Kata Ezekiel acuh tidak acuh.Hector pula sama.Mereka tidak memandang sesama sendiri sebaliknya memandang ke tempat lain.
"Kau ingat aku ni nak sangat ke jumpa kau?Hei,bitch kalau ni tak disebabkan Amore aku takkan jumpa kau lah."Balas Hector kasar.
"Apa dia?Kenapa dengan Amore?"Tanya Ezekiel.Nadanya berbeza dari yang tadi.
"Dia psiko."
Darah Ezekiel mendidih apabila mendengar jawapan itu keluar dari mulut Hector.Dia mencekak kolar baju lelaki itu.
"Kau jangan nak tuduh Nerine aku macam macam eh?!Kau belum tengok aku jadi psiko lagi!"
Hector menolak kasar badan Ezekiel.Nasib baik mereka berada di dalam pejabatnya.Kalau tak,hairan orang melihat mereka begini.
"Aku tak tuduh,babi!Aku cakap benda betul!Dan aku nak kau kawal keadaan sebelum penyakit dia datang lagi!"
Nafas Hector naik turun.Tali lehernya dilonggarkan.Rimas.Mereka berdua kembali duduk di atas kerusi.
"Disebabkan kes rogol dia tu,aku pasti tak mustahil penyakit dia akan datang lagi.Sebelum tu,aku nak bagitahu kau yang penyakit dia ni bukan dari kecil dia hidap.Tapi,semua ahli keluarga Perez psiko.Dari kecil,memang diorang akan di latih untuk mengalami prosedur untuk menjadi seorang psiko.Benda ni untuk jadikan ahli Perez pembunuh yang kejam dan tidak berhati perut."Terang Hector.Ezekiel terdiam.Ketat betul undang undang keluarga Perez.
"Kalau dia tiba tiba meracau,menjerit ataupun jadi ganas tak tentu pasal,kau cuba tenangkan dia.Jauhkan benda tajam dari Amore.Tu je pesanan aku untuk kau.Dah,get lost."
Ezekiel memutarkan bola matanya.Huh,dasar anjing.Apa apapun,terima kasih untuk Hector kerana memberitahunya hal ini.
Ezekiel terus keluar dari pejabat Hector tanpa sebarang kata.Dia masih berfikir tentang Amore.Kenapa dia merahsiakan hal ini daripadanya?
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romansa(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...