{Kapitel 5}

537 19 0
                                    

•Omars perspektiv•
Innan jag gick tillbaka till sängen kollade jag på klockan, oj redan 10.00, jag kanske ska väcka Jonna. Jag ställde brickan på det lilla bordet bredvid soffan. Sedan gick jag fram till sängen och lutade mig över Jonna.
"Nu får du vakna, min lilla prinsessa" viskade jag i hennes öra. Jonna öppnade ögonen och muttrade:
"Nej den här dagen vill jag faktiskt inte vakna" jag skrattade till lite löst.
"Jo det vill du, kom nu" sa jag och drog upp Jonna ur sängen. Hon ställde sig upp och tittade på mig. Eftersom hon är lite kortare än mig så ställde hon sig på tå och kysste mig långsamt.
"Vi fick frukost av Bella" sa jag efter våran underbara kyss.
"Åh hon är så snäll" svarade Jonna och jag skrattade till lite löst igen.
"Inte lika snäll som mig väl?" Sa jag och gjorde en överdriven hundvalpsmin.
"Snällare" sa Jonna retsamt, hon gick och satte sig i soffan och tog upp en skinkmacka. Jag stirrade surt på henne, men gick sedan och satte mig tätt intill henne. Hon fnittrade till, själv skrattade jag till lite.
"Det där du sa igår, att allt kommer bli bra, tror du själv på det?" Frågade Jonna helt plötslig med en väldigt seriös ton. Hon vände sig om och stirrade mig djupt in i ögonen.
"Ja, jag lovar dig, allting kommer att bli bra" sa jag, för det var sant, allting kommer att bli bra. Förr eller senare i alla fall. Jonna nickade sakta, men ställde sig sedan hastigt upp. Hon gick in i det lilla badrummet som låg till vänster om soffan. Jag slängde i mig resten av mackan och började sedan plocka ihop frukosten lite smått. Innan jag gick in till Jonna i badrummet, slängde jag en snabb blick på klockan som hängde över dörren, 10.55, alltså kommer Bella om 5 minuter. Jag fortsatte in i badrummet och snurrade in Jonna i min famn.
"Bella kommer och hämtar dig om 5 minuter, bara så att du vet liksom" sa jag retsamt, jag snurrade ut henne igen och flinade till.
"Följer du inte med mig?" Frågade Jonna och gjorde en ledsen hundvalpsmin.
"Nej jag har faktiskt andra, viktigare saker för mig" svarade jag spydigt, men på skoj såklart.
Jonna fnös till, jag flinade och gick hemlighetsfullt emot henne. Jag satte mina händer på hennes midja och sa:
"Jag kommer till dig och sover här med dig, tills ni ska åka imorgon bitti klockan 10.00"
"Jaja" muttrade Jonna. Återigen knackade det på dörren in till vårt rum, men den här gången var det Jonna som fick gå och öppna. Jag fixade till håret och gick sedan ut till Jonna och Bella.
"Jag måste åka nu" sa Jonna och vände sig mot mig.
"Men vi ses sen, jag lovar" svarade jag och log, hon log tillbaka. Jag satte mina händer på hennes midja och kysste henne kärleksfullt. Vi kysstes länge, ända tills Bella harklade sig i dörröppningen. Jag släppte från kyssen och både jag och Jonna började småskratta.
"Hejdå älskling" ropade jag efter henne när hon hade gått. Hon vände sig snabbt om och vinkade till mig. Jag gjorde en slängkyss till Jonna och stängde dörren...

I Choose YouWhere stories live. Discover now