{Kapitel 71}

241 9 0
                                    

•Felix perspektiv•
"Vänta Jonna" sa jag precis innan Jonna la på. Jag tittade på grabbarna som satt i soffan framför mig. De nickade åt mig.
"Vad?" Sa Jonna surt. Jag satte på högtalare och la mobilen på bordet.
"Vi ville bara säga förlåt" sa jag.
"Vi?" Frågade Jonna.
"Jag, Oscar, Omar och Ogge" svarade jag och tittade på grabbarna när jag sa deras namn. Jonna blev tyst i andra änden.
"Vi var själviska" sa Omar. Jonna svarade inte på det heller.
"Vi lovar att inte tjata på dig mer, men vi saknar dig ju" sa Oscar. Vi hörde hur Jonna suckade i andra änden.
"Jag saknar er med, men..." Började Jonna, men avbröt sig själv.
"Förlåter du oss för hur vi har betett oss?" Frågade Ogge oroligt.
"Mm" mumlade Jonna.
"Men jag måste gå nu, älskar er" sa Jonna snabbt efter.
"Vi älskar dig med, ses snart" sa jag och la på.
"Så, nu är vi sams igen" sa jag stolt och satte mig i fåtöljen mittemot grabbarna.
"Vi måste verkligen skärpa oss" sa Omar medan hans blick var som fastklistrad in i väggen.
"Aa" svarade Oscar.
"Om vi beter oss såhär nu när karriären precis har börjat, tänk då vad som händer om några år..." Sa Ogge nedstämt.
"Vi får väl stötta varandra" sa jag.
"Om någon blir dryg så får man säga till" fortsatte jag när ingen svarade. Jag sträckte fram min hand så att den var framför grabbarna som satt kvar i soffan. Grabbarna förstod vad jag menade och la sina händer över min.
"Stötta varandra" sa jag och log mot grabbarna en och en.

•Kevins perspektiv•
Jonna kom skuttandes tillbaka från skogen där hon hade pratat med någon i telefon.
"Vad ville han?" Frågade Jessie och alla vände sina blickar mot Jonna.
"Säga förlåt" sa Jonna snabbt och satte sig bredvid mig.
"Så ni är sams igen eller?" Sa Jessie och Jonna log och nickade. Vi satt där och pratade och skrattade hela natten. Jonna somnade i mitt knä vid 5-tiden precis efter att Jessie hade somnat i Edwins knä.
"Varför är du så nere för?" Frågade Edwin. Jag suckade.
"Hur vet du det?" Ställde jag som följdfråga för att slippa svara.
"För jag känner dig lilla gubben" sa Edwin och jag himlade med ögonen.
"Berätta då" sa Edwin otåligt när jag inte sa någonting.
"Men nu när Jonna är sams med de där killarna igen kommer hon ju inte ha intresset av mig längre..." Sa jag tyst och tveksamt. Edwin fnös till vilket fick mig att förvånat titta upp på honom.
"Har du inte sett hur hon tittar på dig?" Sa Edwin. Jag tittade på Edwin med en speciell blick för att visa att jag inte förstod vad han menade.
"Hon är ju dökär i dig" sa Edwin.
"Kanske det, men hon har ju ändå känslor för Omar och Oscar" sa jag nedstämt.
"Men Omar och Oscar kommer ju knappast vara på Gotland i sommar, så du har chansen att vinna hela hennes hjärta" sa Edwin och blinkade åt mig. Jag skrattade till och tittade på Jonna som låg i mitt knä. Hon är så vacker. Så perfekt. Jag ska vinna hela hennes hjärta. Jag har hela sommaren på mig...

I Choose YouWhere stories live. Discover now