•Omars perspektiv•
När vi äntligen var hemma igen började jag sätta på filmen och fixa lite mysigt i vardagsrummet, medan Jonna fixade med godis och chips i köket. När jag var klar satte jag mig ner i soffan och väntade på Jonna. Hon kom efter några minuter med två stora skålar i ena handen, en läskflaska och två glas i andra handen och tillslut en skål på huvudet. Sakta gick hon genom rummet, samtidigt balanserade skålen på huvudet.
"Du kommer tappa den där skålen som du har på huvudet" sa jag och flina en aning.
"Nej" sa Jonna koncentrerat. Hon gick sakta fram till mig och böjde sig ner, sedan ställde hon ner en sak i taget. När hon hade ställt ner allt klappade jag händerna för att reta henne lite.
"Är man bäst, så är man!" Skämtade Jonna stolt. Jag skrattade och drog ner henne i soffan tätt intill mig. Innan jag startade filmen gav jag henne en snabb kyss. Filmen var rätt tråkig, fast vi kollade typ inte ens på filmen, eftersom vi bara satt och höll på med varandra och pratade om helt andra saker. Jonna gäspade och sa att hon skulle gå om byta om. Jag nickade, kysste henne och lät henne gå.•Jonnas perspektiv•
Jag kom upp i Omars rum och bytte snabbt om till mjukisbyxor och en av Omars stora tröjor. När jag precis skulle söla mig ner till Omar igen, hörde jag hur hans mobil plingade till. Så nyfiken som jag är gick jag såklart och tittade försiktigt på mobilen. "<3" stod det i smset. Det var från någon som hette Sanna. Vem fan var Sanna, som dessutom skickade hjärtan till min pojkvän?! Jag gick fort in på konversationen. Jag ville bara se vad det handlade om. När jag läste konversationen blev jag helt paff. Först hade Sanna skickat: "Åhh jag saknar dig... Kan det inte bli som förr...? Jag saknar dig sjukt mycket... Allt med dig, jag vet inte ens varför det tog slut?!<3" sedan hade Omar svarat: "Jag saknar dig också, mer än allt...<3 Jag vet inte om det kommer funka nu, jag har liksom en annan... Kanske kan försöka? Annars kan vi ju bara vara vänner, det går ju faktiskt att i alla fall göra lite saker även om man har en annan...<3" Och då hade Sanna skrivit: "Visst kan man det!;)" och sedan hade Omar skickat ett hjärta och hon med, det som kom alldeles nyss. Vafan är dehär? Hans jävla ex eller vadå?! Jag blev så arg så att jag nästan kunde slå sönder någonting. Hur fan kan han bara svika mig sådär? Jag hörde fotsteg närma sig och såg sedan Omar komma in genom dörren.
"Men Jonna vad är det?" Frågade Omar förvånat och sprang fram för att krama mig.
"Ja du, fråga din jävla lilla Sanna! Och vet du vad? Ni behöver inte gå bakom ryggen för mig, gör vafan ni vill, för det är slut" skrek jag storgråtandes och tryckte upp mobilen mot Omars bröstkorg. Sedan tog jag min väska och sprang ner för trappen och ut genom dörren...
YOU ARE READING
I Choose You
FanfictionJonna är lyckligt lottad att ha Omar Rudberg som sin pojkvän, men saker och ting förändras när Jonna tvingas flytta från Göteborg, upp till sin moster i Stockholm. Två år passerar och Jonna blir nära vän med sin kusin Felix Sandman och hans två pola...