•Julias perspektiv•
"Hallå vart tog Jonna vägen?" Frågade Amy när vi precis skulle gå in till Hollister. Alla tittade runt för att se om vi såg henne någonstans i gallerian.
"Där är hon" sa Lowa och började gå. Jag och Amy följde såklart efter och kunde efter ett tag se att det var Jonna som stod där, omringad av Felix, Oscar, Omar och Ogge.
"Jessie sa ju att vi skulle ju hålla Jonna borta från dem" viskade Amy till oss och jag och Lowa nickade. Vi gick snabbare mot Jonna och killarna. Vi stormade fram till dem och puttade bort killarna från Jonna.
"Men låt henne bara vara" sa Amy irriterat.
"Amen sorry att vi sprang på henne och stannade för att prata med henne eftersom hon undviker oss på sociala medier" sa Omar argt.
"Men vem fan tror ni att hon syfta på i kommentaren på instagram?" Sa Lowa argt.
"Oss antagligen, men vi fattar ju för i helvete inte vad vi har gjort för fel" utbrast Oscar.
"Okej skärp er nu, lyssna, ni har inte gjort något fel, jag vet bara inte vad jag ska göra längre så snälla ge mig bara lite space?!" Sa Jonna. Killarna mumlade surt till svar och gick sedan därifrån.
"Var de taskiga innan vi kom?" Frågade Amy Jonna.
"Nej, ni kom så snabbt så de hann inte säga något, tack" svarade Jonna och jag log, vilket Amy och Lowa också gjorde.•Felix perspektiv•
"Varför är Jonna så jävla sur på oss?" Utbrast jag på vägen till studion. Killarna mumlade något till svar. Vi kom ganska snabbt in till studion eftersom det inte var några foooers som stoppade oss, alla var ju tydligen sura på oss. Så fort vi kom in genom dörren kom Daff stormande. Och han såg inte så glad ut kan man säga.
"Vafan har ni gjort nu då?" Skrek han.
"Ingenting" svarade Ogge surt. Daff tryckte upp sin mobil i våra ansikten och vi fick se en bild på oss i gallerian med Jonna och hennes kompisar. Och såklart hade de fått en bild på oss när de puttade på oss så att det såg ut som att vi bråkade, för ingen såg ju speciellt glad ut heller. I kommentarerna hade de skrivit "Här har ni beviset... Trodde aldrig att det skulle ske, men från och med nu lämnar jag fooofamily..." Fan. Varför ska allt vara så jävla komplicerat när man är känd?
"Men det är ju fan inte som det ser ut" skrek jag irriterat.
"Men ni kan inte fortsätta göra bort er såhär, ni tappar era fans" sa Daff lugnare den här gången.
"Men allt är ju för fan bara rykten" skrek Omar.
"Vi vet det, men det är vårt ansvar att styra upp det" sa Daff och drog med oss in i konferensrummet. Där satt alla i crewet med sina mobiler.
"Sätt er och ta upp mobilerna" beordrade Daff och satte sig ner själv också. När alla satt ner med mobilerna i händerna sa Daff:
"Nu ska vi alla här skriva på sociala medier att allt bara är rykten och att ni ska ha en spelning på plattan och förklara allt?!" Sa Daff och alla gjorde såklart som han sa. Vi får väl se om våra foooers väljer att tro på oss...
YOU ARE READING
I Choose You
FanfictionJonna är lyckligt lottad att ha Omar Rudberg som sin pojkvän, men saker och ting förändras när Jonna tvingas flytta från Göteborg, upp till sin moster i Stockholm. Två år passerar och Jonna blir nära vän med sin kusin Felix Sandman och hans två pola...