•Kevins perspektiv•
Shit Jonna verkar ha haft ett tufft liv. Hon är värd mycket bättre. Hon är så snygg och verkar så snäll. Jag blir helt knäsvag så fort jag ser henne. Och ärligt talat skulle det ju passa rätt bra, för jag tror att Edwin och Jessie har nåt på gång. Hela tiden när Jonna suttit och berättat har de bytt luriga blickar med varandra. Men det kanske är bättre att låta Jonna vara, med tanke på att hon typ redan har två killar.
"Så vem är du ihop med då, Omar eller Oscar?" Frågade jag.
"Ingen" sa hon lite sorgset, men ändå glatt.
"Ohh då har du chans till romans" sa Edwin retsamt.
"Käften" sa jag och puttade till Edwin på armen. Jonna och Jessie fnittrade till.
"Du då, Jessie, är du singel?" Frågade Edwin.
"Du haffa lagom" sa jag retsamt.
"Jag haffar inte, jag bara undrar" sa Edwin och blängde surt på mig på skoj.
"Nej, jag är också singel" svarade Jessie och lyfte på solglasögonen.
"Ohh då har du chans till romans" härmade jag Edwin med retsam ton.
"Käften, annars åker du på spö" varnade Edwin och jag hånskrattade åt honom. Sedan brottades vi i sanden.
"Böghög" sa Jessie och både hon och Jonna började fnittra. Då reste jag och Edwin oss upp och gick emot Jessie och Jonna.
"Jag tar Jonna, du tar Jessie" sa jag lurigt utan att släppa blicken från Jonna.
"Gärna" svarade Edwin och vi attackerade tjejerna. Vi lyfte upp dem på våra ryggar och gick ner mot vattnet. Jag slängde ner Jonna i vattnet medan hon gapskrattade. Likadant gjorde Edwin mot Jessie. Jonna började skvätta vatten på mig. Jag log lurigt mot henne.
"Sådär borde du inte göra" varnade jag lurigt. Jonna fnittra till, men även hur mycket hon än försökte dölja det så såg jag att hon var lite rädd.
"Och annars" sa Jonna malligt och jag flinade mot henne.
"Annars gör jag såhär" sa jag. Jag lyfte upp henne och slängde iväg henne en liten bit på skoj. Jonna dök upp till vattenytan och tittade fundersamt på mig. Jag simmade sakta emot henne och stannade bara några centimeter ifrån henne. Jonna lyfte upp handen som hon hade kupad bakom ryggen. Sedan smällde hon upp lera från havsbotten rakt i mitt ansikte. Jag log.
"Nu är du skyldig mig någonting" sa jag och Jonna skakade på huvudet.
"Vadå då?" Frågade hon. Jag flinade och gick närmare henne. Jag satte mina händer på hennes midja under vatten.
"En kyss" viskade jag medan jag snuddade vid hennes läppar med mina när jag pratade. Jonna fnittrade till lite och jag log nöjt.
"Kanske senare" svarade Jonna.
"Nepp, det går jag inte med på" sa jag och Jonna log.
"Men Jessie och Edwin då?" Sa Jonna och letade efter dem med blicken.
"Ja, de är ju inte här, så förmodligen är de och hånglar någonstans" svarade jag och tittade Jonna djupt in i hennes vackra ögon. Jonna nickade tveksamt och jag klev närmare henne. Nu gäller det. Jag drog mina fingrar över hennes panna. Precis när jag böjde mig fram för att kyssa henne puttade hon undan mig...
VOCÊ ESTÁ LENDO
I Choose You
FanficJonna är lyckligt lottad att ha Omar Rudberg som sin pojkvän, men saker och ting förändras när Jonna tvingas flytta från Göteborg, upp till sin moster i Stockholm. Två år passerar och Jonna blir nära vän med sin kusin Felix Sandman och hans två pola...