{Kapitel 54}

274 17 0
                                    

•Jessies perspektiv•
Jag hörde hur det knackade på dörren. Vem är det nu, det spöregnar ju ute. Utanför dörren stod Jonna helt genomblöt med rödsprängda ögon.
"Men Jonna" sa jag bekymrat och drog in henne genom dörren. Jag drog med henne upp på mitt rum och gav henne en hög med kläder som hon kunde byta om till. Medan Jonna bytte om gick jag ner i köket och gjorde te åt oss. Sedan gick jag upp på rummet igen och satte mig i mittemot Jonna i sängen och sträckte fram tekoppen till henne. Jonna log och tog emot den, sedan tog hon en klunk och torkade bort några tårar med tröjärmen.
"Vad är det gumman?" Frågade jag försiktigt och tittade medlidande på henne. Hon fnös till och tittade ut genom fönstret och jag förstod direkt vad det var.
"De jävlarna" sa jag högt och sprang och hämtade min mobil. Sedan satte jag mig i sängen och letade upp Felix nummer. Jag tryckte på ring och väntade på att han skulle svara.
"Felix Sandman här" svarade Felix.
"Vafan har ni gjort mot Jonna, hon kom hit genomblöt med rödsprängda ögon. Brydde ni er ens att hon gick eller?" Sa jag argt.
"Klart vi brydde oss, men vafan ska vi göra, hon är ju sur på oss?!" Sa Felix till försvar.
"Men ni får ju prata med henne, red ut det, jävla idioter" sa jag surt.
"Vad sa du?" Sa Felix drygt.
"Jävla idioter" sa jag tydligt och log nöjt mot Jonna.
"Tack detsamma gumman" sa Felix stöddigt.
"Dryga jävel" sa jag.
"Vadå så du tycker också att vi har blivit dryga och nonchalanta?" Frågade Felix, inte så drygt den här gången faktiskt.
"Jävligt dryga och nonchalanta" sa jag och suckade. Jag tittade på Jonna som satt och flina åt mig.
"Så red ut det där nu, så när Jonna kommer hem imorgon är ni samma snälla och rara killar som ni var innan ni blev kända" sa jag glatt och la på utan att vänta på hans svar.
"Det där kommer inte hjälpa ett dugg" sa Jonna direkt när jag hade lagt på.
"Kanske inte, men det var kul" sa jag och skrattade. Jonna skrattade.
"Tack" sa hon sedan och slutade skratta.
"Du vet väl att jag alltid finns här för dig?" Sa jag och log. Jonna nickade och log tillbaka.
"Och jag för dig" sa hon.
"Nej, nu skiter vi i idioterna och gör något roligt, vi har ju hela huset för oss själva" sa jag och Jonna skrattade åt mig.
"Fest?" Frågade hon sedan och jag nickade ivrigt.
"Du känner mig så bra" sa jag och drog ut på ordet "så".
"Vilka ska vi bjuda då?" Frågade Jonna och tog upp mobilen.
"Lägg ut på insta bara" sa jag och kollade på henne.
"Men jag har ju massor av typ foooers som följer mig" sa Jonna tröttsamt.
"Skit i det, de vet inte vart jag bor" sa jag och blinkade mot Jonna.
"Okej då" sa Jonna och gick in på Instagram.
"Vad skriver du?" Frågade jag och sneglade över Jonnas mobil.
"Vad skriver du?" Frågade Jonna och tittade på mig.
"Alla bjudna på fest hos Jessie, kl 20!!!!! (Förutom de dryga jävlarna... Ni vet vilka ni är)" Sa jag, medan jag skrev och visade mobilen för Jonna. Hon skrattade och skrev av det. Nu fan ska jag få Jonna att glömma de där idioterna för en kväll i alla fall...

I Choose YouOnde histórias criam vida. Descubra agora