{Kapitel 11}

496 19 0
                                    

•Jonnas perspektiv•
Jag var så spänd, redan när jag vaknade imorse. Jag ska få träffa Felix polare. Felix berättade lite om dem, och jag tycker att de verkar vara snälla. Oscar och Ogge, som de hette då, skulle komma och hämta oss klockan 11.00, nu var klockan 09.30. Jag skuttade in på toaletten och plockade fram min plattång. När jag hade plattat halva håret kom jag på att vi skulle bada, och att mitt hår kommer bli blött, med andra ord är det ingen idé att platta håret nu. Fast eftersom halva håret var platt och andra halvan typ stod rakt ut, så var jag ju tvungen att platta resten av håret också.
När jag äntligen var klar gick jag in i min garderob och hämtade min vita bikini med fransar på. Jag tog på mig den och satte på mig ett par hög shorts och ett pösigt linne över. Jag packade ihop min väska, jag la ner solkräm, solglasögon, mobil, handduk, en extra bikini och en tjocktröja.
"Kommer du Jonna" skrek Felix från hallen.
"Kommer" skrek jag tillbaka och skuttade glatt ner för trappan. Jag och Felix stod och satte på oss skorna när vi hörde två moppar stanna på uppfarten.
"Moppe, allvarligt?" Sa jag frågande. Att åka moppe är typ någon slags fobi för mig.
"Ja vadå är du rädd eller?" Skrattade Felix fram.
"Ehm ja sjukt rädd" svarade jag och Felix slutade skratta när han märkte att jag var allvarlig.
"Men det är lugnt, de har kört länge, du kan åka bakom Oscar" sa Felix och placerade sin hand på min axel. När vi kom ut på uppfarten möttes jag av fyra sjukt vackra ögon. Det var två långa, snygga killar som stod vid varsin moppe. Jag kollade på Felix som skyndade sig fram till killarna och gav dem varsin brohug. Jag stannade någon meter ifrån killarna. Tillslut tog Felix eget initiativ och presenterade oss för varandra:
"Aa killar det här är Jonna, min kusin som ska bo här framöver" Började Felix glatt. Jag drog upp handen och vinkade lite smått. Killarna log åt mig.
"Och Jonna det här är Oscar och Ogge, mina polare. Vi är typ hela tiden, så om du vill vara med mig så får du lära dig vara med dem" Sa Felix och skrattade.
"Nej men ska vi åka eller?!" Sa Ogge efter Felix skrattanfall. Jag nickade och kollade på Felix, för att få honom att förstå att han skulle berätta att jag var rädd för att åka moppe.
"Aa, Jonna du få åka med Oscar han har haft körkort längst" sa Felix och kollade på mig och Oscar som bara stod och nickade båda två. Jag gick sakta fram till Oscar, medan han drog upp en extra hjälm.
"Här" sa han och sträckte fram den till mig.
"Tack" sa jag och mötte för en kort sekund hans underbara ögon. Han log hela tiden mot mig, varje gång han kollade på mig log han. Jag satte på mig hjälmen och hoppade upp på moppen, bakom Oscar...

I Choose YouWhere stories live. Discover now