•Jonnas perspektiv•
Jag kollade förvånat på honom. Så var det väl inte?
"Nej" sa jag sedan och tog av mig kepsen.
"Jo det är en jävla skillnad" sa Felix bistert och räckte ut handen som en gest att jag skulle kasta kepsen till honom, vilket jag gjorde.
"Jaha, då ska jag prata med honom då" sa jag och log fejkat mot Felix.
"Lycka till" sa Felix ironiskt.
"Tack" svarade jag och lipade mot honom.
"Tönt" sa Felix medan han hostade.
"Det där är drygt" sa jag och satte armarna i kors för att se sur ut.
"Ska du ta ett snack med mig också eller?!" Frågade Felix retsamt och flinade.
"Fuck you" sa jag och log tillgjort mot honom.
"Älskar dig också" sa Felix och flina. Det är helt sjukt hur nära jag och Felix har kommit på bara typ två år. För två år sedan kände vi inte ens varandra. Vi är mer som syskon än kusiner. Vi satt där i Felix rum och pratade långt in på natten och somnade inte förens vid 3-tiden. Jag vaknade av en kudde kastad av Felix.
"Vi har försovit oss, så du får öka takten lite" sa Felix stressat samtidigt som han klädde på sig.
"Vad är klockan?" Frågade jag och reste mig.
"Halv 12 typ" sa Felix.
"Fan" svor jag högt och rusade upp ur sängen. Jag sprang in i mitt rum och bytte snabbt som attan. Jag sminkade mig lite lätt och sprang sedan ner i köket och tog en macka, som jag proppade i mig samtidigt som jag satte på mig skorna. Jag rusade ut till Felix som satt på moppen och väntade på mig. Vi kom fram klockan 11.59 så Felix tvingade mig att vänta med honom vid moppen tills klockan var 12.00 och gick sedan stolt iväg till de andra. Alla var redan där och när vi kom suckade Daff.
"Äntligen" sa han och gick mot Felix.
"Vadå?! Kolla klockan" sa Felix och tryckte upp mobilen i Daffs ansikte.
"Ser du vad klockan är?" Sa Felix stolt och malligt.
"Ja, 12.01" sa Daff och suckade, men jag kunde ändå se hur han höll sig för att börja skratta.
"Ägd kallas det" sa Oscar lite diskret och Felix stirrade surt på honom medan vi andra bara skrattade. Omar kom fram till mig bakifrån och satte händerna på min midja.
"Hejsan älskling" viskade han i mitt öra.
"Hej älskling" sa jag och vände mig om. Innan jag ens hann kolla på Omar pressade han sina läppar mot mina.
"Kom igen nu då" sa Daff.
"Ojojoj någon är visst sur idag" sa Ogge och alla började skratta förutom Daff. När allt väl kommit igång så gick det snabbt. Vi var klara runt klockan 14. Alla var trötta och hungriga så vi bestämde oss för att gå till donken...
YOU ARE READING
I Choose You
FanfictionJonna är lyckligt lottad att ha Omar Rudberg som sin pojkvän, men saker och ting förändras när Jonna tvingas flytta från Göteborg, upp till sin moster i Stockholm. Två år passerar och Jonna blir nära vän med sin kusin Felix Sandman och hans två pola...