{Kapitel 62}

276 12 0
                                    

•Jonnas perspektiv•
Jag vaknade av massa skramlande porslin i köket. Jag satte mig upp i sängen och tog upp mobilen. Jag hade fått tusentals sms av killarna och de hade försökt ringa mig ett antal gånger. Jag valda att ignorera dem och gick istället in på instagram. Jag la ut en gammal bild på mig och skrev "When you don't know what to do, it's better that just ignore them." i kommentarerna. Om killarna var smarta så skulle de fatta att det var dem jag pratade om. Jag gäspade och gick ner till Jessie som var nere i köket. Hon log när hon fick syn på mig.
"Godmorgon" sa hon glatt och satte sig vid det dukade bordet.
"Godmorgon" svarade jag och satte mig ner mittemot henne. Hon flinade lurigt mot mig under hela frukosten.
"Vad är det?" Utbrast jag skrattandes.
"Inget" sa Jessie och hennes luriga leende försvann. Jag suckade på skoj, vilket fick Jessie att börja skratta.
"Jag har en överraskning till dig lite senare idag" sa Jessie när hon hade skrattat färdigt.
"Vadå?" Frågade jag.
"Men om jag säger blir det ju ingen överraskning" sa Jessie tröttsamt, fast på skoj såklart. Jag lipade mot henne.
"Men jag måste fixa lite saker inför det, så jag har fixat att du ska gå och shoppa med Julia, Amy och Lowa" sa Jessie sedan och började plocka in disken.
"Men jag vill ju vara med dig" gnällde jag och hjälpte till med disken.
"Nepp, inte idag" sa Jessie och lipa mot mig.
"Så gå och byt om nu, de kommer och hämtar dig om en halvtimme" sa Jessie och schasa iväg mig. Jag tog på mig ett pösigt linne och ett par höga shorts. Jag hade som en extra garderob hemma hos Jessie eftersom jag sover där rätt ofta. Hon har ganska mycket kläder hos mig också. Men är man bästisar så är man. Jag sminkade mig lite lätt, tog min mobil och min väska och sprang sedan snabbt ner till Jessie som stod i hallen och pratade med Julia, Amy och Lowa som tydligen redan hade kommit. Jag kramade alla och vi stod och pratade i hallen ett tag innan Jessie schasade iväg oss.
"Jaha, drar vi till gallerian eller?" Frågade Lowa och alla vände sina blickar mot mig.
"Vadå? Jag vet inte" sa jag och skrattade generat.
"Nej, vi drar till gallerian" sa Amy och fnittra.
"Hur går det med killarna då?" Frågade Julia och puffa till mig från sidan. Jag suckade.
"Vet inte, jag typ ignorerar dem just nu" sa jag tveksamt.
"Varför då?" Frågade Amy.
"För att jag inte vet vad jag ska göra" svarade jag frustrerat.
"Inte vet vad du ska göra med vad?" Frågade Lowa.
"Omar eller Oscar" sa jag och alla nickade och gav ifrån sig ett "aha".
"Okej, så det var dem du skrev om på instagram?" Sa Lowa och jag nickade.
"Okej, men nu skiter vi i dem och har kul istället" sa Julia glatt och alla började skratta lite smått. Vi gick länge i gallerian, vi hade kul och jag skrattade så mycket så att jag fick kramp i magen. Vi var påväg till Hollister och jag gick lite bakom de andra för att jag höll på med mobilen. Plötslig krockade jag i någon så att jag stapplade bakåt några steg. Jag tittade upp från mobilen och såg vilka som stod framför mig. Fan också...

I Choose YouWhere stories live. Discover now