{Kapitel 12}

480 20 0
                                    

•Oscars perspektiv•
Tänk, jag sitter är med världens vackraste tjej bakom mig. Det känns som om det finns något mellan oss. Jag kanske ska försöka haffa lite på henne. Jag stannade moppen försiktigt på den stora grusplanen, en bit ifrån stranden. Jonna hoppade av innan mig och drog av sig sin hjälm. Hon tackade för lånet och gav den till mig. Jag log mot henne och hon log tillbaka. När jag hade låst moppen och så, gick vi ner till stranden. Jonna hade väntat på mig, medan Felix och Ogge redan hade gått ner till stranden.
"Du behövde inte vänta på mig" sa jag lite skamset.
"Men det ville jag" sa Jonna glatt och log mot mig. Jag log tillbaka och vi började sakta gå ner mot stranden.
"Jaha hur trivs du här då?" Frågade jag för att bryta tystnaden.
"Bara bättre och bättre" Svarade Jonna, själv log jag inombords. Vi småpratade lite hela vägen ner till stranden. När vi kom fram var redan Ogge och Felix i vattnet.
"Var fan har ni vart då?" Skrek Felix och Ogge börja flina. Jag och Jonna log varsitt lurigt och misstänksamt leende.
"Det får ni inte veta" skrek jag tillbaka och började flina. Felix lipade tillbaka mot oss, men sedan fortsatte han att stänka vatten på Ogge, som en barnunge. Jag drog av mig tröjan och var sedan klar för att hoppa i vattnet, eftersom jag redan hade badbyxorna på mig. Jag spanade in Jonna lite diskret, medan hon drog av sig tröjan och shortsen. Hon hade på sig sin bikini under sina kläder. Jag måste säga att hon var jävligt sexig i sin bikini, något jag skulle kunna vänja mig vid. Felix och Ogge busvisslade när Jonna gick mot vattnet. Då slog det mig att jag faktiskt stod och stirrade på henne. Jag skakade hastigt på huvudet och gick mot vattnet. Det var lagom varmt i vattnet. Precis lagom. Vi var på stranden i flera timmar. Ändå tills det började mörkna.
"Kan vi inte se film eller något hos dig, Felix?" Frågade Ogge på vägen till mopparna.
"Jo om det är lugnt för dig, Jonna?" Svarade Felix och alla vände sina blickar mot Jonna.
"Gör det ni, jag tänkte prata med min kille" svarade Jonna nöjt. Fan har hon en kille? Då kommer det här aldrig funka ju. Fan. Fan. Fan. Varför hade hon inte sagt något? Aja det är inget att göra åt nu. Jag ska ändå försöka få henne att falla för mig.
"Jaha, vart bor han då?" Frågade Ogge.
"Göteborg" svarade Jonna lite dystert denna gången. Hur fan kan de vara ihop om han bor i Göteborg? Inte för att vara taskig, men det kommer inte hålla länge. Det var inget jag sa till henne, fast jag tror att hon redan vet det...

I Choose YouWhere stories live. Discover now