•Ogges perspektiv•
"Oscar vafan, prata med mig" skrek jag igen och satte mig ner bredvid honom. Oscar skakade på huvudet och fnös till.
"Vad skulle blivit bättre om du var död?" Sa jag, lite lugnare, men ändå var jag jävligt arg på honom. Oscar fnös till igen och reste sig upp. Jag reste mig snabbt upp och ställde mig framför honom för att blockera hans väg.
"Oscar lägg ner nu" sa jag bestämt och satte mina händer på hans axlar. Oscar slog bort mina armar och puttade mig hårt åt sidan. Han gick iväg, förmodligen till moppen. Han får fan inte åka hem nu. Jag följde efter Oscar och drog samtidigt upp min mobil ur fickan och ringde Felix.
"Hittade du honom?" Frågade Felix så fort han svarade.
"Kom till strandparkeringen så fort du kan, utan Jonna" sa jag och la på utan att vänta på hans svar.
Nu måste jag bara hålla kvar Oscar här tills Felix kommer. Jag ökade takten och hann snabbt ifatt Oscar.
"Du får inte åka hem" sa jag bestämt och ställde mig framför hans moppe, när vi hade kommit fram till mopparna.
"Och hur fan tänkte du stoppa mig?" Sa Oscar spydigt. Vad var det med honom, han var ju helt knäpp.
"Varför är du så jävla konstig för?" Frågade jag Oscar och han vände sig om och tittade spydigt på mig.
"Ja, jag blev precis dumpad av den som jag älskar eftersom hon älskar min polare som jag slog medvetslös, hur fan ska jag bete mig då?!" Skrek Oscar ut och började nästan gråta. Jag har aldrig sett honom såhär blödig förut. Jag tyckte nästan lite synd om honom. Sedan stod vi där i en obekväm tystnad tills vi hörde Felix moppe närma sig. Han stannade precis framför oss, och bakom sig hade han Jonna.
"Fan Felix, jag sa utan Jonna" sa jag irriterat och gick fram till dem.
"Men jag kan ju inte bara lämna henne hemma när hon är såhär" sa Felix i försök till försvar.
"Men hon kan ju fan inte vara här, du, jag och Oscar måste reda ut lite saker själva" sa jag.
"Oscar är ju inte ens här" sa Felix och kollade sig runt. Fan, han hade dragit. Vänta lite, kniven, jag lämna kniven i sanden. Jag måste hitta honom snabbt.
"Fan, kniven" sa jag utan att tänka mig för.
"Vilken jävla kniv?" Frågade Felix och försökte möta min blick.
"Kör hem Jonna, och kom tillbaka hit, själv, så fort du kan" beordrade jag Felix och han nickade tveksamt.
"Nu" skrek jag och sprang allt jag hade till platsen där kniven låg. När jag kom fram var inte Oscar där, och inte kniven heller.
"Jävlars helvetes jävla skit fans idiot" svor jag högt, medan jag spanade runt stranden för att hitta det minsta lilla spår av Oscar, vilket inte fanns...
YOU ARE READING
I Choose You
FanfictionJonna är lyckligt lottad att ha Omar Rudberg som sin pojkvän, men saker och ting förändras när Jonna tvingas flytta från Göteborg, upp till sin moster i Stockholm. Två år passerar och Jonna blir nära vän med sin kusin Felix Sandman och hans två pola...