{Kapitel 18}

444 19 0
                                    

•Jonnas perspektiv•
"Och för det andra?!" Sa jag med glansig röst eftersom jag var påväg att bryta ihop. Omar lutade sig fram och pressade plötsligt sina läppar mot mina. Åh gud vad jag har saknat hans kyssar. Omar drog ifrån från kyssen och sa:
"För det andra, titta mig rakt in i ögonen och säg att du inte kände något där" Omar kollade mig rakt in i ögonen.
"Det, det kan jag inte göra" stammade jag fram.
"Jag sa ju det, du älskar mig fortfarande, du har saknat mig och du har bara Oscar för att täcka hålet i ditt hjärta" sa Omar. Så har jag aldrig tänkt på det förut, men det kanske är sant, eller det är sant. Vad ska jag göra nu? Jag nickade sakta och mina tårar strömmade fram. Omar omfamnade mig. Efter kanske 20 minuter bestämde vi oss för att gå tillbaka till dem andra. Omar la handen på min axel.
"Jag vill prata med Oscar själv, innan du säger någonting, snälla lova mig det?!" Sa jag lite oroligt till Omar. Jag har ingen aning om hur jag ska berätta för Oscar att jag vill göra slut.
"Jag lovar, men du vet, vänner kan hålla varandra på axeln" sa Omar retfullt. Jag himlade med ögonen som svar. När vi kom fram möttes vi av Oscar. När Oscar la märke till Omars hand på min axel blev han rasande och störtade fram till oss.
"Du rör henne inte, för då jävlar" sa Oscar hotfullt och pekade på Omars bröstkorg. Omar drog upp händerna i luften och flinade hemlighetsfullt.
"Sluta Oscar, låt honom bara vara" sa jag irriterat. Oscar böjde sig fram och skulle kyssa mig, när jag stötte bort honom och gick därifrån. Jag hörde en duns och vände mig om av ren reflex. Omar låg helt blodig på marken och Oscar stod bara där och glodde. Oscar hade slagit Omar. Jag sprang fram och slängde mig ner på marken bredvid Omar.
"Vafan gjorde du?" Skrek jag med blandad panik och rädsla i rösten.
"Felix, Ogge!" Skrek jag gråtandes. Felix och Ogge kom springandes.
"Vafan har hänt" flåsade Felix när de kom fram.
"Men ring en ambulans för fan" skrek jag.
"Ogge ta hand om Omar, jag tar Jonna, hon är i chock..." Sa Felix, sedan hörde jag ingenting längre, allting blev bara svart.

•Felix perspektiv•
"Jonna svimmade" skrek jag till Ogge.
"Försök få liv i henne tills ambulansen kommer, håll henne varm" svarade Ogge lugnt. Det hade samlats flera människor runt oss, men bara de som vi hade med oss för att filma videon hjälpte oss. Ljudet av ambulansen hördes långt härifrån, men kom bara närmare och närmare. Jag satt med Jonna i mitt knä och viskade saker i hennes öra. Vad var det som hade hänt med Omar, vart tog Oscar vägen? Det kan väl ändå inte ha varit Oscar. Nej, Oscar är inte en sådan person, eller...

I Choose YouWhere stories live. Discover now