{Kapitel 42}

291 15 0
                                    

•Felix perspektiv•
"Omar hur fan kan du? Jag sa ju för fan åt dig att inte svika henne och så börjar du smsa med Sanna?!" Skrek jag när jag svarade i Jonnas telefon.
"Varför tror ni mig inte för? Det är Sanna min gamla manager" sa Omar oskyldigt.
"Vafan ljuger du om att hon är din manager?!" Skrek jag sedan.
"Men det är ju min gamla manager" sa Omar lite högre än förra gången.
"Sanna Arenskog är väl fan inte din gamla manager, hon är ju lika gammal som dig?!" Skrek jag irriterat. Omar började skratta. Tycker han att det är roligt eller?!
"Men tror du att jag smsar med henne?!" Skrattade Omar fram och betonade ordet 'henne'.
"Hon var ju en jävla idiot" fräste Omar sedan med en lite allvarligare ton.
"Men vem fan är det du smsar med då?" Sa jag.
"Sanna Rättöse, min gamla manager" sa Omar med en tröttsam ton.
"Jaha, jag vet inte vad jag ska tro, men om det verkligen är sant så borde du prata med Jonna..." Sa jag och suckade.
"Ge henne telefonen då?" Sa Omar drygt.
"Men sluta vara så jävla dryg och förstöra allting" sa jag skarpt eftersom jag var rätt irriterad på Omars tonläge.
"Wow chilla mannen" sa Omar och skrattade.
"Lägg av" sa jag irriterat och la på.
"Vad sa han?" Frågade Jonna uppspelt när jag kom in i mitt rum igen.
"Du satt ju och lyssna" sa jag och skrattade. Jonna rodnade stort och lipade mot mig, vilket fick mig att skratta ännu mer.
"Men jag hörde inte vad Omar sa" sa Jonna oskyldigt och log mot mig. Jag flina till och sa:
"Du får prata med honom själv" sa jag och skrattade lite åt Jonnas sura min.
"Taskigt" muttrade hon och kastade en kudde på mig. Jag flinade lite lurigt mot henne, innan jag startade värsta kuddkriget.
"Okej jag ger mig" skrek Jonna skrattandes och höll upp händerna i luften för att skydda ansiktet.
"Alltså vann jag" sa jag malligt och börja dansa någon liten segerdans eller något. Jonna skrattade till sedan dundrade hon en kudde mitt i ansiktet på mig så jag föll ner i sängen.
"Det sa jag aldrig" sa Jonna ännu malligare innan hon bröt ut i ett totalt skrattanfall. Jag låg kvar i sängen med kudden över ansiktet och flina. Min mobil plingade till och jag var snabbt borta vid skrivbordet där min mobil låg. Det var från Daff. "Kom till Drottninggatan klockan 12.00 imorgon, så spelar vi in den där videon" hade han skrivit. Jag tittade på Jonna som stod lutad över mig och läste smset.
"Tänker du följa med?" Frågade jag.
"Der beror på om det löser sig med Omar..." Svarade hon tveksamt.
"Men lägg ner, låt inte honom stoppa dig" sa jag nästan lite argt, inte riktat mot Jonna utan mot Omar.
"Kanske" sa Jonna och suckade.
"Ring honom och red ut det då" sa jag och suckade högt. Jonna flina till och sprang ut från mitt rum...

I Choose YouOnde histórias criam vida. Descubra agora