{Kapitel 74}

251 9 0
                                    

•Jonnas perspektiv•
"Jag vet bara inte hur jag ska bete mig" sa jag och torkade bort mina tårar.
"Var dig själv, det är ju bara killarna, killarna som du älskar" sa Kevin och log mot mig. Jag log tillbaka ett snett leende.
"Men kan vi vänta med att säga att vi typ är ihop?" Frågade jag försiktigt.
"Så vi är ihop?" Frågade Kevin glatt.
"Såklart" svarade jag och kysste honom.
"Kom nu, vi kan inte stå ute hela natten" sa Kevin och drog med mig till stugan. Jag stoppade Kevin precis utanför dörren. Kevin vände sig om och tittade konstigt på mig. Jag böjde mig fram och kysste honom. Sedan gick vi in. Jag svalde hårt och gick in i vardagsrummet. Allas blickar vändes mot oss och jag kände mig otroligt iakttagen. Jag satte mig ner i fåtöljen bredvid Jessie. Alla satt helt knäpptysta. Det var väldigt obekvämt.
"Jaha, jag är, ehm, Edwins vän, Kevin" sa Kevin för att bryta tystnaden. Killarna nickade.
"Jag är Felix" sa Felix sedan.
"Jag är Ogge" sa Ogge.
"Oscar" sa Oscar.
"Omar heter jag" sa Omar. Jag log. De funkade ju i alla fall tillsammans, än så länge.
"Hur kommer det sig att ni började umgås då?" Frågade Felix och nickade mot mig, Jessie, Edwin och Kevin.
"Ja, asså det var Edwin som typ råkade kasta en boll i Jessies huvud och sedan typ kände de igen varandra och vi började umgås" sa Kevin och blinkade lite diskret mot mig.

•Omars perspektiv•
Kvällen gick otroligt långsamt, men efter många timmars pratande och skrattande var alla trötta.
"Hur ska vi sova då?" Frågade Jessie.
"Vi har ju två stugor så om kanske jag, Kevin, Jessie och Jonna sover i min stuga och ni killar sover här?!" Föreslog Edwin och alla nickade långsamt. Jonna och Jessie sprang upp till sina rum och packade ihop sovkläder. De kom tillbaka och sedan gick de och jag och grabbarna blev själva kvar i stugan. Egentligen tyckte jag att det var en urusel idé, jag ville ju prata med Jonna.
"Ja, det var ju kul" sa Ogge ironiskt och suckade.
"Men ta det chill va, hon är väl bara typ förvånad" sa Felix.
"Mm säkert" svarade Oscar surt.
"Men sluta nu" sa jag tröttsamt och puttade till grabbarna. Alla gav mig varsin sur och irriterad blick.
"Allvarligt, håll fokus" sa jag irriterat.
"Hur ska vi sova då?" Frågade jag och alla ryckte på axlarna. Jag suckade.
"Okej, det är två sovrum, jag och Oscar i ett och Felix och Ogge i det andra?" Sa jag eftersom ingen annan sa någonting. Grabbarna nickade och sölade sig upp för trappan. Jag och Oscar fick sova i rummet som var Jonnas. Jag gick in i rummet och det första jag såg var en bild på Jonna och Kevin, som kysstes...

I Choose YouWhere stories live. Discover now