{Kapitel 43}

323 15 0
                                    

•Jonnas perspektiv•
Det gick inte många signaler innan Omar svarade, nästan som att han satt och väntade på att jag skulle ringa. När han hade svarat blev det väldigt stelt.
"Asså Jonna, jag vet att du missförstod de där smsen..." Började Omar.
"Men de är ju tydligen sanna eftersom Sanna är ditt ex..." Sa jag dystert och suckade.
"Nej jag lovar, jag kan erkänna Sanna Arenskog är mitt ex, men Sanna Rättöse, som jag smsade med, är min gamla manager" sa Omar. Jag mumlade till svar eftersom jag inte hade någon aning om vad jag skulle tro just nu.
"Men varför har du inte berättat att du hade ett förhållande?" Frågade jag för att byta samtalsämne.
"För att hon var en jävla skitstövel" sa Omar kort. Jag log inombords, jag har ingen aning om varför, men det gjorde jag.
"Älskade du henne?" Frågade jag tyst.
"Jag trodde att jag gjorde det, men när jag jämförde det med det jag alltid känt för dig så är det helt klart att jag inte älskar henne" sa Omar.
"Aww" sa jag och log. Jag hörde hur Omar småskrattade. Sedan hörde jag ett skarpt skrik av en bebis.
"Omar var är du?" Frågade jag och skrattade lite.
"På tåget" suckade Omar.
"Juste du måste ju vara här imorgon" sa jag.
"Aa det kommer inte bli så roligt imorgon" suckade Omar.
"Varför inte?" Frågade jag även om jag anade varför.
"Ja, nu är det så att Felix hatar mig, Ogge hatar mig, Oscar hatar mig, du hatar mig" sa Omar dystert.
"Jag hatar inte dig" svarade jag.
"Jag älskar dig" fortsatte jag och log.
"Jag älskar dig också" svarade Omar, med hans gulligaste röst.
"Varför skulle Ogge och Oscar hata dig för?" Frågade jag sedan.
"Felix har ju såklart berättat för dem" sa Omar och suckade, igen.
"Men det var ju bara ett missförstånd" sa jag för att försöka muntra upp honom lite.
"Felix tror inte på mig" svarade Omar och ändrade tonläge till nästan sur och arg.
"Jag följer med imorgon, ska de bråka med dig, får de bråka med mig" sa jag och hörde hur Omar skrattade lite löst i andra änden.
"Omar du verkar jättetrött, sov nu så ses vi imorgon" sa jag och gäspade.
"Godnatt älskling" sa Omar och jag kände hur värmen steg i kroppen.
"Godnatt älskling" svarade jag och la på. Jag kom in i Felix rum med ett leende på läpparna.
"Rätt ut det?" Frågade Felix uttråkat.
"Aa" sa jag lyckligt och log mot honom.
"Hatar du honom?" Frågade jag lite osäkert efter en stunds tystnad.
"Vem?" Frågade Felix.
"Omar, din idiot" sa jag och himlade med ögonen.
"Nej..." Svarade Felix tveksamt, och jag kunde klart och tydligt höra att han ljög.
"Men varför?" Sa jag ganska surt.
"Men han är bara så jävla dryg" suckade Felix och började kasta sin keps upp i luften om och om igen.
"Omar är inte dryg" sa jag argt. För det visste jag. Omar är inte dryg. Han är världens bästa.
"Joho" sa Felix och kastade kepsen på mig.
"Okej såhär gör vi, imorgon när ni har filmat in videon, så ska Ogge, Oscar och Omar komma hit och så ska vi lära känna varandra, okej?!" Föreslog jag och satte på mig kepsen och spelade lite cool på skoj. Felix skrattade åt mig och mumlade någonting som jag tog som ett ja.
"Men ni har ju umgåtts i flera månader varför gräla nu?" Frågade jag.
"För att han blir jävligt dryg mot oss när det gäller dig" sa Felix och drog handen genom håret...

I Choose YouDonde viven las historias. Descúbrelo ahora