{Kapitel 73}

253 8 0
                                    

•Omars perspektiv•
"Vad gör ni här?" Frågade Jonna när hon och Jessie hade stått och studerat oss ett tag. Åh, jag vill bara slänga mig i Jonnas famn och krama och kyssa henne, men jag kan tänka mig hur stelt det kommer bli. Undrar om vi fortfarande är ihop.
"Vi ville träffa er" svarade Felix. Jonna blundade hårt och satte handen i pannan. Det verkade inte som hon var så glad över vår ankomst.
"Okej, ehm..." Sa Jonna och tittade på Jessie med en 'hjälp mig-blick'. Jag flinade till lite diskret.
"Jaha" sa Oscar och drog ut på ordet.
"Ehm aa, kom in" sa Jonna och flyttade på sig så att vi kom in. Jag och grabbarna gick in i vardagsrummet medan Jonna och Jessie stod kvar i hallen. Vi satte oss i soffan och försökte höra vad Jonna och Jessie sa. Fast det gick inte så bra.
"Jaha, hon blev ju inte så glad" sa Ogge tveksamt och Felix suckade.
"Det blev hon visst det" sa Felix surt.
"Felix, tagga" sa jag lugnt och Felix stirra surt på mig. Efter några minuter kom Jessie in i rummet, utan Jonna.
"Och var är Jonna?" Sa Oscar när Jessie hade satt sig i fåtöljen.
"Hon skulle bara gå och fixa en grej, hon kommer snart" sa Jessie och log tillgjort mot oss.
"Det var inte så varmt välkomnande" sa Ogge efter ett tag för att bryta den obekväma tystnaden.
"Nej, det var inte så väntat besök heller" svarade Jessie och Ogge suckade.

•Edwins perspektiv•
Jag och Kevin var påväg till Jessie och Jonna när vi plötsligt mötte Jonna på vägen. Jonna log oroligt mot oss och jag och Kevin rynkade på ögonbrynen.
"Asså, killarna kom typ hit alldeles nyss" sa Jonna snabbt och kliade sig i bakhuvudet.
"Hit? Till er?" Frågade Kevin och Jonna nickade tveksamt.
"Bra eller dåligt?" Frågade Kevin.
"Asså jag har ingen jävla aning om hur jag ska bete mig" sa Jonna och bröt ihop i tårar. Jag tittade på Kevin och nickade mot Jonna. Han förstod vinkeln och gick fram och kramade Jonna. Jag gick till Jessies stuga medan Jonna och Edwin var kvar på stigen. Jag skyndade mig så gott jag kunde eftersom Jessie var själv med fyra killar. Jag vet ju att de aldrig skulle skada henne, men ändå. Jag knackade och steg in utan att vänta på att någon skulle öppna. Jag gick in i vardagsrummet och möttes av allas uppmärksamhet. Jessie log överansträngt mot mig och reste sig upp för att komma fram till mig. Jag omfamnade henne i en kram.
"Lite stelt" viskade Jessie i mitt öra så att bara jag hörde. Jag skrattade till och släppte från kramen. Killarna hade ställt sig upp och var beredda på att hälsa på mig. Jag gick osäkert fram och hälsade på dem en och en.
"Och du är?" Frågade han som tydligen hette Oscar.
"Jag är typ Jessies barndomskompis, min familj har en stuga en bit härifrån" förklarade jag och alla killarna nickade.
"Jaha och vad gör ni här då?" Frågade jag lite diskret för att inte låta dryg.
"Vi ville bara träffa tjejerna" sa killen som hette Felix. Jag nickade. Jessie hade rätt, det var rätt stelt.
"Så var är Jonna då?" Frågade Omar för att förmodligen bryta tystnaden.
"Ehm, hon är och pratar lite med Kevin" svarade jag.
"Vem är Kevin?" Frågade Ogge.
"Det är typ Jonnas..." Började jag, men Jessie avbröt mig genom att trycka in armbågen i min mage.
"Det är Edwins kompis" sa Jessie och killarna kollade konstigt på henne...

I Choose YouDonde viven las historias. Descúbrelo ahora