{Kapitel 46}

292 15 0
                                    

•Omars perspektiv•
"Okej guys vad är det?" Sa jag när jag var tillbaka vid bordet.
"Du har blivit jävligt dryg bara" sa Ogge och de andra nickade. Har jag blivit dryg?
"Jaha, det visste jag inte..." Svarade jag och började pilla på saltburken.
"Men kan vi inte börja om då, vi vänder blad" föreslog jag och tittade försiktigt upp på dem.
"Men det är väl inte så jävla lätt att bara glömma" sa Oscar skarpt.
"Chilla Oscar" sa Felix och stoppade Oscar från att slå till mig.
"Jag är ledsen och säger förlåt, så om vi bara börjar om så blir det bättre för både oss och Jonna" sa jag och satte upp händerna i en ställning som visade att jag var oskyldig.
"Visst" sa Felix och log. Han sträckte fram handen till mig för att skaka hand. Jag log mot honom och tog tag i hans hand.
"Tack mannen" sa jag.
"Jag är också med på det, bara vi kan sluta bråka någon gång" sa Ogge och sträckte fram handen han med. Jag log och skakade hans hand. Sedan riktade vi våra blickar mot Oscar som satt och flina och tittade ner i bordet.
"Tror ni att jag bara ska börja om med den killen som förstörde mitt liv?!" Sa han sedan och tittade upp på mig med en mördarblick.
"Men lägg ner nu för fan Oscar" sa Felix och både han och Ogge sucka.
"Och exakt vad förstörde jag för dig?" Frågade jag malligt och böjde mig över bordet mot honom.
"Du tog Jonna ifrån mig" sa Oscar och tittade på mig med blanka ögon. Ska han börja grina eller? Nej, fan, nu var jag ju dryg. Sluta Omar, sluta.
"Jonna valde att gå tillbaka till mig" sa jag och betonade orden 'valde' och 'mig' vilket kanske var lite överdrivet. Men det var ju faktiskt sant. Jag tvingade inte Jonna till någonting. Oscar reste sig upp och gick mot toaletterna utan ett enda ord.
"Han kommer tillbaka snart" sa Ogge lugnt.
"Du kanske inte ska vara så hård mot honom" sa Felix försiktigt och tittade menande på mig. Jag suckade som svar och tittade mot toaletterna. Länge var han där, tillslut kom han ut. Han kom och ställde sig mittemot mig. Sedan, helt oväntat, sträckte han ut handen mot mig. Jag tog tveksamt tag i hans hand och skaka den.
"Nytt blad" sa Oscar och log snett.
"Nytt blad" sa jag stolt och log.
"Trodde att du aldrig skulle förlåta mig" sa jag på vägen hem till Felix och Jonna.
"Jag har faktiskt gjort rätt hemska saker mot dig, så vi kan väl säga att vi är kvitt" sa Oscar. Jag log nöjt inombords. Nu blir Jonna glad. När vi kom hem satt Jonna på trappen och pratade i telefonen. När vi kom närmare kunde vi se att hon grät. Alla sprang fram till henne snabbt, men så fort vi kom nära sträckte hon ut handen, reste sig upp och gick därifrån...

I Choose YouTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang