•Felix perspektiv•
"Felix" sa Ogge och viftade med handen framför mina ögon.
"Eh aa?" Sa jag förvirrat och skakade av mig mina tankar.
"Vi tar min moppe till sjukhuset" sa Ogge och sträckte ut min hand för att hjälpa mig upp från marken.
"Var är Omar och Jonna och Oscar?" Frågade jag lika förvirrad nu också.
"Jonna och Omar åkte ju nyss iväg i ambulansen, och Oscar, jag vet inte, han försvann..." Svarade Ogge och drog upp mig på fötter igen. Vi gick till moppen under tystnad och skyndade oss sedan till sjukhuset.
"Jonna Beckstad och Omar Rudberg" sa jag till tjejen som stod i receptionen på sjukhuset.
"Rum 5768" svarade tjejen och log.
"Men endast familj får komma in" la hon till.
"Jag är Jonnas kusin" sa jag snabbt, tjejen nickade mot oss och verkade inte bry sig om att Ogge var med.
"Tack" svarade jag och gick sedan i rask takt till rum 5768. När vi kom in i rummet låg Omar och Jonna i varsin säng, båda medvetslösa. Jonna hade bandage runt pannan och Omar hade ett bandage runt pannan, bomullstussar i näsan och ett stort blåmärke under ögat. Det kom in en läkare.
"Hej, Leon" sa läkaren och sträckte fram handen. Jag hälsade på honom och Ogge hälsade efter mig.
"Ja, Jonna Beckstad svimmade bara, men hon har en lätt hjärnskakning. Det är värre med Omar Rudberg. Han har en ganska kraftig hjärnskakning och hans näsben är brutet. Tyvärr ligger han just nu i koma. Vi kan inte göra annat än att låta dem sova här några nätter, sedan kommer allt bli som vanligt igen. När vet vi inte, men det kommer att bli bra, förr eller senare" sa Leon. Sedan gick han först fram till Jonna och kände på hennes puls, och gjorde sedan likadant på Omar.
"Förhoppningsvis vaknar Jonna snart" sa Leon och gick sin väg. Jag satte mig ner på en stol bredvid Jonnas säng och Ogge satte sig på en stol bredvid Omars säng.
"Vad tror du hände?" Frågade jag Ogge lågt, medan jag fortfarande hade blicken på Jonna.
"Jag vet inte, men Oscar var där, han kanske vet, Jonna vet nog också och Omar..." Svarade Ogge lika lågt som jag.
"Ska vi ringa Oscar eller vänta tills Jonna eller Omar vaknar?" Frågade jag och tittade nu upp på Ogge och mötte hans oroliga blick. Jag tror att han tänkte exakt samma sak som mig. Att det var Oscar som slog Omar medvetslös.
"Vi väntar tills Jonna eller Omar vaknar" svarade Ogge och vände tillbaka blicken till Omar. Jag och Ogge satt kvar hela dagen i väntan på att någon av dem skulle öppna ögonen. Klockan var mycket och jag och Ogge skulle precis gå hem när vi såg att Jonna skräckslaget slog upp ögonen.
"Jonna" skrek jag av lycka och omfamnade henne.
"Omar, var är Omar?" Sa Jonna upprört så fort jag släppte från kramen.
"Där" sa jag och pekade mot Omars säng.
"Var är Oscar?" sa hon, fast mer argt än upprörd som hon lät förra gången.
"Jag vet inte, han försvann" svarade jag.
"Jag måste prata med Oscar nu" sa Jonna bestämt och försökte resa sig upp...
YOU ARE READING
I Choose You
FanfictionJonna är lyckligt lottad att ha Omar Rudberg som sin pojkvän, men saker och ting förändras när Jonna tvingas flytta från Göteborg, upp till sin moster i Stockholm. Två år passerar och Jonna blir nära vän med sin kusin Felix Sandman och hans två pola...