•Jonnas perspektiv•
Vart var vi påväg? Jag kunde ju inte fråga Omar, han kommer ändå inte höra eftersom vi sitter på hans moppe. Några minuter senare saktade Omar ner och jag såg vart vi var.
"Vad ska vi göra på tågstationen?" Frågade jag när vi hade stannat och tagit av oss våra hjälmar.
"Jag frågade ju om du ville sova hos mig och du svarade ja" sa Omar glatt och låste fast moppen nere i garaget där vi stod. Skulle han hem, hem till Göteborg? Ja vad annars skulle han syfta på när han sa hem? Vad tänkte jag på? Men jag kan ju inte åka till Göteborg mitt i allting.
"Omar jag kan inte följa med, inte just nu" sa jag besviket.
"Jo, du måste komma ifrån allting ett tag, bara kom hem" sa Omar och satte sina händer på min midja. Jag kunde ju inte stå emot hans tindrande ögon.
"Men då måste jag ringa Cecilia" sa jag och log.
"Det har jag ordnat!" Svarade Omar stolt. Jag skrattade lite och kysste honom på läpparna.
"Hur länge ska vi vara borta då?" Frågade jag när vi hand i hand gick mot tåget.
"Nån vecka kanske" svarade Omar och log mot mig.
"Fast jag har ju bara typ två klädesplagg med mig" sa jag tveksamt.
"Tror du att jag var på sjukhuset hela dagen idag eller?" Sa Omar lurigt och drog upp dragkedjan på hans stora väska. Jag skrattade och tittade förvånat ner i hans väska.
"Wow, det var mycket det" sa jag. Hans väska var proppfull med mina kläder.
"Dina kläder då?" Sa jag och flina.
"Ja vart var det vi skulle nu igen?" Sa Omar och låtsades att tänka. Jag skrattade och slog honom lite lätt på armen. Omar tog upp mobilen och kollade på klockan.
"Ehm, tåget går om 3 minuter" sa Omar och vi började automatiskt gå fortare, eftersom vi ändå hade en bit kvar till tåget. Vi kom fram precis i tid, så vi sprang in på tåget och satte oss lite avlägset. Vi satt där tysta ett tag innan någon satte igång ett samtalsämne.
"Hur blir det med bandet nu då?" Frågade jag. Omar som förut suttit och kollat ut genom fönstret, vände sig om och tittade på mig.
"Jo asså vi hade faktiskt spelat in en annan video, vi ville bara spela in en bättre" sa Omar tveksamt och tog upp mobilen.
"Vad ska ni göra med videon?" Frågade jag.
"Vi ska lägga ut den på youtube" svarade Omar och la ner mobilen efter att typ ha skrivit ett sms till någon. Jag nickade och gäspade. Jag var rätt trött, det har varit en lång dag idag. Omar klappade med handen på platsen bredvid honom, som en gest att jag skulle sätta mig där istället för att sitta mittemot honom. Såklart gjorde jag som han ville och lutade mig mot hans axel. Efter det tror jag att jag somnade, för när jag vaknade var vi framme i Göteborg. Det var mörkt ute och vi stod och väntade på Omars mamma.
"Jag älskar dig" sa jag bara helt plötsligt när det bara dök upp i huvudet. För jag älskar honom, mer än allt.
"Jag älskar dig också" sa Omar och kysste mig passionerat. Jag kunde känna hur han log under kyssen, vilket jag också gjorde...
YOU ARE READING
I Choose You
FanfictionJonna är lyckligt lottad att ha Omar Rudberg som sin pojkvän, men saker och ting förändras när Jonna tvingas flytta från Göteborg, upp till sin moster i Stockholm. Två år passerar och Jonna blir nära vän med sin kusin Felix Sandman och hans två pola...