{Kapitel 65}

263 11 0
                                    

•Jonnas perspektiv•
"Hejdå" viskade jag till Cecilia under kramen på båtterminalen.
"Ehm, vi måste gå nu Jonna" sa Jessie. Jag släppte Cecilia från kramen och log mot henne innan jag gick på båten.
När vi äntligen var framme på Gotland tog vi taxi till Jessies lilla stuga som låg i Sandviken, någonstans på södra Gotland. Ärligt talat vet jag inte riktigt vart Sandviken ligger.
Jessies stuga är så mysig. Det finns två sovrum med en dubbelsäng i varje. Och så finns det ett badrum, ett kök och ett vardagsrum. Det bästa är att stugan ligger precis intill stranden. Man ser havet ifrån altanen.
Det var ganska sent och både jag och Jessie var trötta så vi bestämde oss för att gå till sängs. Vi tog varsitt rum. Innan jag somnade tog jag upp min mobil, jag hade fått tusentals sms och telefonsamtal av killarna. Jag suckade och gick in på Instagram istället. Omar hade lagt ut en bild där det stod "She's just leaving me...". Jag suckade och sket i och gilla bilden. Bara några bilder längre ner hade Felix lagt ut en bild där det stod "I just can't believe that she just left me without a goodbye...". Men nu får de fan ge sig. Jag lovar att alla foooers kommer lista ut att det är mig det handlar om och det kommer bli världens tjat. Jag sket i att gilla den bilden också och gick istället in på nya händelser och försökte att gilla alla bilder där jag blivit taggad. Jag gjorde det rätt ofta, det är rätt kul att se deras reaktion. Sedan la jag ut en bild där jag skrev "Sorry that I made you cry, but you're a man, you can handle it.". Kanske lite väl taskigt, men jag var faktiskt väldigt arg på dem just nu. Efter ytterligare några minuter somnade jag tillslut.
Jag vaknade före Jessie, men låg kvar en stund och höll på med mobilen. Jag hade fått massor av kommentarer om Omars och Felix bilder som de la ut igår. Rätt elaka kommentarer faktiskt. Som typ "Vad har du gjort mot killarna nu då? Jävla bitch". Jag suckade och skulle precis lägga ifrån mig mobilen när jag fick ett sms från Omar. Jag kunde bara se "Du får ta...". Jag gick in på vår chatt och läste vad han hade skrivit. "Du får ta bort bilden på instagram, folk tror ju att vi sitter och gråter" hade han skrivit. Jag fick en sådan jävla ilska mot honom och svarade "Jaha, och vafan tror du att jag får för kommentarer för bilderna ni la ut igår?! Tror du att det är så jävla roligt att bli kallad bitch?! Vet du Omar, det är över." Jag kände hur tårarna var påväg och jag skyndade mig in på badrummet. Jag sköljde mitt ansikte och sminkade mig lite lätt. Sedan gick jag tillbaka till mitt rum och bytte om. När jag kom ner i köket var Jessie redan där. Hon stod och gjorde iordning en macka. När vi båda två hade fixat fram lite frukost satte vi oss ner vid det runda bordet.
"Så, finns det några snygga killar i närheten?" Frågade jag och la till ett lurigt leende på mina läppar. Jessie flinade till.
"Jag trodde att du hade tillräckligt med killproblem?!" Sa Jessie.
"Inte längre" sa jag kort och vände ner blicken.
"Jaså" sa Jessie förvånat.
"Jag gjorde typ slut med Omar" sa jag försiktigt och kämpade allt jag kunde för att hålla inne tårarna.
"Bra, jag lovar att om du vill så får du tillbaka antingen honom eller Oscar, de kommer dregla efter dig" sa Jessie stolt.
"Mm" mumlade jag.
"Men finns det några snygga killar eller?" Frågade jag ännu en gång. Jessie flinade lurigt innan hon svarade:
"Ja, faktiskt..."

I Choose YouWhere stories live. Discover now