24. "Hüzün Hırkası"

11.4K 692 146
                                    

Beni de çağırsınlar yine beni
özleyen sokaklarıma.
Bir garip halimle
ve ışıksızken!

-Burak Akyol.

Gördüğüm kabusun etkisiyle kendime gelemezken, tüm bunların gerçeklikle bir ilgisi olmadığını kavradığım sırada bahçede savrulan şemsiye, beni tepe-taklak etti. Ardından daha önce görmediğim hâlde koruma olduğunu düşündüğüm bir adam, yerdeki şemsiyeyi alıp kapattı. Yaz günü bu şemsiyeye anlam veremezken en çok da rengine takılmıştım. Tıpkı rüyamdaki gibiydi. Balkonun kapısı aralandığında kafamı çevirdim. Karşımda duran adama nasıl davranacağımı bilmiyordum. İstemsiz bir şekilde rüyanın etkisinde kalmıştım.

"Yüzün kireç gibi olmuş, neyin var?"

"Ben... rüya..."

Sustum. Uzun zamandır rüya görmüyor veya gördüğüm rüyaları hatırlamıyordum. Şimdi de etkisinden bir süre kurtulamayacağım bir rüyanın ağına takılmıştım.

"Ben de dün gece tuhaf bir rüya gördüm."

"Ne gördün?"

Kafamı dağıtmak için ona odaklanmaya çalıştım. Kalçasını balkonun korkuluğuna dayayıp elinde tuttuğu sigarayı dudağına götürdü. Çakmakla ucunu alevlendirdiği sigarayı derince soludu.

"Bir kadın."

Yutkundum. Titrek kirpiklerimin ardından yüzüne bakmaya devam ettim. Bana hiç bakmıyor, adeta gördüğü rüyayı yeniden yaşıyordu.

"Yüzünü görmediğim bir kadın... Onun elini tutuyordum ve gidiyorduk."

Kendimi doğaüstü bir olayın içinde hissediyordum. Aynı rüyayı görme olasılığımız yüzde kaçtı?

"Sırtımızı güneşe dönüyor ve karanlığa doğru yürüyorduk."

Rüyalarımız neredeyse aynıydı. Ben yağmurlu bir havayı görürken, O da aydınlıktan karanlığa doğru süzüldüğünü görmüştü.

"O kadın Miray'dı."

Sigaranın ucunda biriken ateşi balkondan aşağı gönderirken, başını hafif bir açıyla çevirip yüzüme baktı. Onu suçlayan bir tonda çıkan sesime muhtemelen benim gibi anlam veremedi.

"Nereden biliyorsun?"

"Biliyorum, çünkü dün gece gördüğüm rüya bunun benzeriydi."

Duraksadım. Normalde bu kadar rüyalara takılmazdım. Ama bu kız bir mıknatıs misali üzerime yapışmıştı.

"Bahçede Miray'ın elini tutuyordun ve sırtını bana dönerek gidiyordun."

Tek kaşı havalandı. Muhtemelen şaşırmıştı. Sahiden iki insan aynı gecede aynı rüyayı görebilir miydi?

"Sırtımı sana dönerek gidiyordum, öyle mi?"

Suratındaki ifadeye anlam vermek güçtü. Hele ki şu an yaşadığım tuhaf durumun ardından...

"Adını seslendim, ama durmadın."

SÜVEYDAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin