Cesta XIX. - Elegie pro dědičku

16 4 2
                                    

Jede na hřbetě statného hřebce, vánek čechrá volně rozpuštěné vlasy. Přidržuje se za ramena generála pevně svírajícího koňské otěže. Prožívá jeden z mála šťastných momentů ve svém životě, oči snědé míšenky úplně září, protože si žena uvědomuje vzácnost i prchavost takového okamžiku.

Hvězdy zářící na obloze vytvářejí melancholickou, ba přímo baladickou, atmosféru, vše kolem spí, pouze stébla trávy se pohupují do rytmu foukajícího větru, dokud se z dáli neozve podivné řinčení zbraní.

Vraník zastavuje, vojevůdce zpozorní. Muž obhlíží terén, avšak nikde nikdo. Váhá, zda pokračovat v jízdě, či nikoliv, stále však slyší, kterak si kdosi v povzdálí pravděpodobně s někým dává souboj v šermu kordem; cinkání jednoho meče střídalo ozvěnu toho druhého, jejich bojovou píseň o dvou sobě podobných tóninách se zkrátka nedalo přeslechnout.

Dáma, se dovede sama nějak ochránit, nebezpečí ubránit, vždyť u pasu neustále nosí svůj kolt s vykládanou rukojetí, zůstává na místě, nic ji nedovolí se zachovat jakkoliv statečně. Údy samým strachem i nejistotou ztuhly.

Najednou se odkudsi ozval výstřel. Enrique, zasažen přímo do srdce, klesá k zemi, rukou se drží za krvácející hruď.

Señore Calderóne, neopouštějte!" křičí na něj černovlasá míšenka. „Neumírejte!"

Život její jediné naděje i opory v jedné osobě právě vyhasíná. Bartholomea roztřesenýma rukama drží kapesník, otírá si jím oči, z nichž se derou potoky slaných slz.

Divoká svobodaKde žijí příběhy. Začni objevovat