42

671 38 9
                                    

Sudah seminggu Aulia meninggalkan rumah itu. Kehidupan Baekhyun terasa sedikit sunyi. Dia mengaku, dia sudah mula rindukan isterinya. Namun, apabila dia teringat kembali akan gambar-gambar itu, hatinya mula terasa panas kembali.

"Papa.."

"Hmm."

"Bila ibu nak balik?"

Baekhyun ketika itu sedang bermain telefon terus terpaku. Wajah bujur Lily dilihat sekilas.

"Nanti ibu balik lah." Jawab Baekhyun lalu menyambung melihat skrin telefonnya.

"Tapi bila??"

Baekhyun melepaskan nafas berat. Mata dipejam rapat. Bibir digetap perlahan.

"BOLEH TAK LILY STOP TANYA MANA IBU! KALAU DIA RASA NAK BALIK, DIA AKAN BALIK! FAHAM?!" Suara Baekhyun mula meninggi menyebabkan Lily terkejut dan air mata anak kecil itu bertakung.

"Kenapa papa marah Lily? Lily..Lily tanya je. Sebab Lily rindu ibu..Lily nak peluk ibu..Lily nak sayang ibu..Itu saja." Suara Lily mula tersekat-sekat. Lantas dia berlari anak meninggalkan Baekhyun di ruang tamu sendirian sambil menangis teresak-esak.

Baekhyun melihat bayang anaknya itu hilang sedikit demi sedikit. Dia tidak pernah meninggikan suara kepada Lily. Tapi kali ini dia bertindak di luar kawalan.

"Maafkan papa, sayang" Bisik Baekhyun. Akhirnya air matanya jatuh.

🍂

"Hello bro~" Sehun melangkah masuk ke bilik pejabat Baekhyun.

Baekhyun mengeluh.

"Kau nak bagi aku bukti apa pula kali ini?" Soal Baekhyun dingin.

"Wahh macam tahu-tahu saja." Sehun duduk di hadapan Baekhyun. Kakinya disilang.

Baekhyun melihat ke arah Sehun. Menunggu apa pula cerita yang ingin disebarnya.

"Kau tahu tak isteri kau sekarang tengah mengandung?"

"Mengandung?" Mata Baekhyun membutang. "Dia takda bagi tahu aku pasal tu..Macam mana kau boleh tahu?"

Sehun tergelak besar. Dia menepuk tangan berulang kali.

"Tahniah, sebab kau dah diperbodohkan buat kali kedua." Ujar Sehun diselangi dengan tawa kecil.

"Aku tak faham. Apa maksud kau?" Baekhyun sudah tidak senang duduk. Dia dapat merasakan sesuatu berita kurang baik akan keluar dari mulut Sehun.

"Isteri kau mengandung. Tapi bukan anak kau." Suara Sehun seakan berbisik. Senyuman sinis terukir di bibir kecilnya.

Darah Baekhyun makin naik memuncak. Dia terasa seperti ditikam bertubi-tubi.

"Habis tu anak siapa?"

"Anak aku dan Aulia."

[C] PETALS [ BBH x OC ]Where stories live. Discover now