Malam begini tekak Baekhyun terasa kering. Memandangkan kini Baekhyun sudah berpindah ke bilik bahagian bawah, jadi lebih mudah untuk dia pergi ke dapur.
Aulia juga turut berpindah ke bilik itu. Jadi senang lah dia nak tengokkan keadaan baekhyun.
Tangan berpaut lemah ke kerusi, gelas kaca cuba dicapai. Kudrat Baekhyun kini tidak lagi seperti dulu. Beberapa gerak-gerinya mula terbatas.
Dia cuba lagi, masih gagal.
Tiba-tiba lampu dapur terbuka. Baekhyun terkejut. Dia melihat Lily sudah tercegat di hadapannya.
"Papa..buat apa dekat dapur ni?" Soal Lily sambil membuka peti sejuk.
"Hmm papa haus. Nak minum air tapi tangan ni tak sampai pula nak capai gelas tu." Ujar Baekhyun sambil ketawa perlahan.
Tanpa sebarang kata, Lily berjalan ke arah Baekhyun lalu, dia membuka pintu kabinet bawah untuk mengambil gelas dan dihulurkan kepada Baekhyun.
"Dekat sini pun ada gelas." Lily menghulurkan gelas kepada Baekhyun.
"Ohh terima kasih, sayang."
Lily diam dan dia terus membuka langkah. Namun ditarik lembut oleh Baekhyun menyebabkan kaki anak kecil itu terkunci.
"Lily marahkan papa lagi?"
Pertanyaan Baekhyun membuatkan dada Lily berasa berat. Kepalanya dipusing dengan perlahan. Wajah pucat Baekhyun direnung. "Papa minta maaf. Papa tak patut rahsiakan semua ni dari Lily. I'm sorry, sayang." Sambung Baekhyun dengan nada perlahan.
"Lily..." Puteri kecil itu akhirnya membuka mulut. Kepalanya ditunduk sedikit. "Lily taknak kehilangan papa. Cukuplah Lily pernah kehilangan ibu dulu.." Luahan Lily itu membuatkan Baekhyun sedar yang Lily akan kehilangan seorang lagi insan yang paling dia sayang.
"Shhh.." Pipi lembut Lily disentuh perlahan.
"Siapa kata papa akan tinggalkan anak kesayangan papa ni? Papa ada je dekat sini. Papa takkan tinggalkan Lily." Bisik Baekhyun. Air mata cuba ditahan dari mengalir."Janji?"
"Papa janji.."
Lalu tubuh kecil Lily ditarik dalam pelukan. Dia memeluk Lily dengan kemas. Air mata Baekhyun jatuh di bahu Lily tanpa sedar. Adakah ini pelukan terakhir buat mereka?
🍂
Deringan loceng memenuhi ruang rumah. Aulia mengatur langkah lalu membuka pintu hadapan. Jantungnya hampir gugur apabila melihat dua figura di hadapannya.
Puan Hani dan Sehun?
"Long time no see~" Sapa Puan Hani sambil tersenyum lebar.
Aulia tergamam. Apa yang membawa mereka berdua ke sini? Sudah hampir 5 tahun ibunya itu tidak bertanyakan khabar, tiba-tiba hari ini dia datang dengan mengejut. Lagi mengejutkan ibunya ditemani lelaki yang paling dia benci, Oh Sehun.
"I-Ibu...-" Puan Hani menarik Aulia dalam pelukan. Mata Aulia membutang. Dia melihat Sehun sedang tersenyum di belakang.
"Ibu rindu sangat dengan kamu!!" Puan Hani meleraikan pelukan lalu matanya jatuh pada bahagian perut Aulia. "Kamu mengandung?"
Aulia mengangguk perlahan.
"Wahhh tak lama lagi ibu dapat cucu lah ye!"
Aulia mula tidak selesa melihat perwatakan ibunya itu. Jauh beza dari sikapnya 5 tahun lepas. Mungkin ibunya sudah berubah. Aulia bersangka baik.
"Hmm jemputlah masuk."
🍂
"Suami kamu mana?" Mata Puan Hani meliar mencari bayang suami Aulia.
"Dia tengah tidur." Balas Aulia lalu melabuhkan punggung di hadapan Puan Hani. Hujung mata Aulia merasakan dia sedang diperhatikan. Dia menoleh perlahan. Kelihatan Sehun sedang merenung ke arahnya. Apabila mata mereka bertentang, Aulia segera mengalihkan pandangan.
"Aulia minta maaf sebab dah lama tak tanya khabar ibu." Aulia membuka mulut.
"Eh takpa. Ibu tahu kamu sibuk sekarang. Lagipun dah hampir 5 tahun kita tak jumpa. Ibu rindu sangat dengan anak ibu.
Aulia sekadar tersenyum kecil. Dia harap ibunya betul-betul sudah berubah. Tiada lagi sifat seperti dulu.
"Hmm tandas mana ye?" Suara Sehun mengalihkan perhatian Aulia.
"Dekat bahagian dapur sebelah kiri." Balas Aulia. Lalu Sehun bangun dan beredar dari situ.
🍂
Dalam perjalanan menuju ke tandas. Sisi mata Sehun tertangkap pada sesuatu. Dia melihat bayang Baekhyun sedang duduk di atas kerusi roda di dalam bilik bahagiah bawah. Sehun cuba mendekati Baekhyun.
"Dah lama kita tak berjumpa!" Sehun menepuk tangan dengan perlahan. Dia duduk di hadapan Baekhyun. Bola mata Baekhyun hampir terkeluar apabila menyedari kehadiran Sehun.
"Kau..kau buat apa dekat sini?" Soal Baekhyun dingin.
"Eh aku datang nak melawat kau."
"Kau balik lah."
"Amboi sombong ye."
"Kau nak apa lagi Sehun? Tak puas lagi ke kau fitnah isteri aku macam-macam. Sekarang ni kau nak apa?!" Jerit Baekhyun. Tangannya digenggam kuat.
Sehun hanya ketawa besar.
"Aku datang ke sini sebab aku nak nyawa kau."
"Kau dah gila, Oh Sehun."
Sehun ketawa lagi seolah-olah apa yang keluar dari mulut Baekhyun itu adalah bahan jenaka.
Tanpa berfikir panjang, Sehun menolak kerusi roda Baekhyun dan mereka menuju ke arah tandas.
"Kau nak buat apa ni?!" Soal Baekhyun dalam nada ketakutan. Kudratnya tidak kuat untuk menahan Sehun dari berbuat demikian.
"Kan aku dah cakap, aku nak nyawa kau."
"KAU JANGAN MELAMPAU SEHUN."
"DIAMLAH CACAT!"
Belum sempat Baekhyun melawan, Sehun segera membenamkan kepala Baekhyun ke dalam kolah mandi berisi air. Baekhyun meronta-ronta mencari nafas.
"Seh-un gulppp gulppp....."
"gulpp gulpp"
Tangan Sehun ditepis. Namun genggaman Sehun terlalu kuat hingga mengebabkan Baekhyun hilang tenaga untuk melawan dan akhirnya dia...
Kaku.
🍂🍃
Hi you all!! Sorry dah lama tak update. Sis baru habis edit and sorry if ada some parts yang non sense, bcs taip dalam keadaan mengantuk. Btw, kejam tak Sehun? 😣
YOU ARE READING
[C] PETALS [ BBH x OC ]
Fiksi PenggemarTak semua orang boleh terima kisah silam kita. Apatah lagi bila ia melibatkan maruah. Aulia Nasuha, mempunyai sejarah hitam dalam hidupnya setelah dia disahkan mengandung anak luar nikah. Oh Sehun, lelaki yang seharusnya bertanggungjawab telah melar...