32

756 41 7
                                    

"Tak tidur lagi?" Sapa Baekhyun usai keluar dari biliknya.

Aulia ketika itu sedang duduk menonton televisyen di ruang rehat di tingkat satu. Betul-betul berhadapan bilik Baekhyun.

"Tak mengantuk." Jawab Aulia ringkas.

Baekhyun mengangguk lalu membuka langkah untuk turun ke dapur.

"Baekhyun.." Namun langkahnya terbantut apabila Aulia memanggilnya. Dia menoleh.

"Saya nak tanya something boleh?"

"Tanya apa ye?" Baekhyun menghampiri Aulia lalu duduk di sebelah isterinya itu.

"Hmm saya ada..kawan.."Suara Aulia kedengaran gementar entah kenapa.

Baekhyun sekadar mengangguk supaya dapat memberi peluang pada Aulia untuk meneruskan pertanyaannya.

"Dia dah berkahwin. Hubungan mereka bahagia seperti pasangan lain. Tapi si isteri ini sembunyikan sesuatu dari suaminya.."

"Sembunyi apa?" Soal Baekhyun ingin tahu.

"Kawan saya tu, dia pernah terlanjur. Tapi dia tak pernah ceritakan semua tu pada suaminya. Sebab dia takut suaminya tak boleh terima dia. So, saya nak tanya pandapat awak, kalau awak berada di pihak suaminya, adakah awak akan terima perempuan itu?"

Baekhyun termenung panjang. Dia melihat ke arah Aulia dengan dalam. Aulia mengetap bibir, dia takut untuk mendengar jawapan dari Baekhyun.

"Maaf, saya tak suka perempuan penipu dan murahan." Jawapan ringkas dari Baekhyun itu betul-betul memeranjatkan Aulia.

Luluh hatinya apabila perkataan itu keluar dari mulut suaminya sendiri. Dia tidak menyangka lelaki baik seperti Baekhyun itu, rupanya memandang hina pada wanita sepertinya.

[C] PETALS [ BBH x OC ]Where stories live. Discover now