28

616 39 2
                                    

Bunyi kicauan burung memecah kesunyian pagi. Cahaya matahari menembus masuk ke ruang bilik.
Mata Aulia dibuka perlahan. Pandangannya masih kabur.

"Aku dekat mana ni?" Gumam Aulia, dia mengesat matanya berulang kali lalu bingkas bangun dan duduk di atas katil. Fikirannya masih kosong untuk memproses apa yang berlaku dan bagaimana dia boleh berada di dalam bilik asing ini.

"Dah bangun?" Satu suara mengejutkan Aulia. Dia berpaling lalu matanya membutang apabila melihat Baekhyun sudah tercegat di hadapannya dengan hanya memakai tuala dan tidak berbaju. Rambutnya juga masih basah. Mungkin baru lepas mandi.

"Yah! awak buat apa dekat sini?" Jerit Aulia, mata dipejam serapat-rapat, kedua-dua tangannya menerkup muka.

"Tsk ini bilik saya." Baekhyun ketawa kecil.

"Bilik awak...?" Aulia membuka matanya perlahan. Lalu melihat sekeliling. Apa yang terjadi semalam? "Kenapa saya ada dekat sini?" Soal Aulia yang masih mengelak dari melihat ke arah Baekhyun.

"Tak ingat?"

Aulia menggeleng.

"Awak datang ke bilik saya.." Baekhyun melabuhkan punggung di sebelah Aulia. Aulia terus menoleh dengan riak wajah terkejut. "Lepas tu awak peluk saya, lepas tu awak-"

"CUKUP! Saya dah ingat kot" Aulia mencelah lalu segera turun dari katil dan melulu ke pintu bilik. Langkahnya terhenti sebentar lalu dia berkata "Pakai lah baju tu. Sakit mata saya." Dia pun beredar dari situ.

Baekhyun hanya menggeleng kepalanya sambil tersenyum.

🍂

"Semalam aku mimpi. Aku mimpi Baekhyun kena bunuh lepas tu aku tersedar...Then, aku terasa kaki aku berjalan ke suatu tempat. Hah! Baekhyun kata aku pe-peluk dia? What?!! ARGHHH"

Jerit Aulia. Dia mundar-mandir sendiri.

Tok Tok Tok

Ketukan pintu mengalihkan perhatian Aulia. Pintu bilik dikuak perlahan. Lily melangkah masuk dengan perlahan.

"Kenapa ibu menjerit? ibu sakit ke?" Soal Lily risau.

"Huh? eh takda lah. Tadi ibu nampak lipas dekat bawah meja tu." Aulia memberi alasan.

"Ishh ni mesti lipas hari tu!"

"Haa ye betul Hahaha" Aulia pura-pura ketawa.

"Ibu?"

"Ye, sayang."

"Kenapa ibu tak tidur dengan papa?"

Inilah soalan yang paling Aulia takut. Akhirnya terluah juga aduh.

"Hmm..ibu.."

"Ibu tidur dengan papa semalam." Baekhyun datang dengan tiba-tiba. Lelaki ini ada bela saka ke? suka muncul entah dari mana. "Best tau kena peluk dengan ibu." Usik Baekhyun lagi sambil mendekati Aulia.

Pipi Aulia sudah bertukar warna kemerahan. Tangannya digenggam menahan geram.

"Eeee papa ni! Mana adil! Tak kira malam ni Lily nak tidur dengan ibu." Renget Lily. Kakinya dihentak berulang kali.

Aulia ketika itu sedang panas hati itu, turut tersenyum melihat ragam si kecil itu.

[C] PETALS [ BBH x OC ]Where stories live. Discover now