i

1.8K 81 1
                                    

Hembusan angin meniup lembut ke pipi manis Aulia Nasuha. Perutnya diusap perlahan lalu terpalit senyuman kecil di bibir.

"Sabtu ni ikut ibu. Gugurkan kandungan tu." Satu suara mengejutkan Aulia. Dia berpaling dan melihat ibunya sedang melabuhkan punggung di sebelahnya.

"Taknak." Balas Aulia ringkas.

"Kamu masih nak simpan anak haram ni?"

"Ibu, dia anak Aulia. Biar Aulia bertanggungjawab"

"Ohh habis tu Sehun tak payah bertanggungjawab? Dia boleh lari tinggalkan kamu dalam keadaan macam ni? Ibu tak boleh terima."

"Ibu..."

"Tak kira! Gugurkan!"

🍂

Cermin di hadapan ditenung dengan riak kosong. Fikiran Aulia melayang jauh merata. Sejujurnya, dia masih merasa berat untuk gugurkan kandungan itu. Tetapi ibunya mendesak dia berbuat demikian menyebabkan dia berasa serba salah.

"Sayang, mama minta maaf." Aulia mengusap lembut perutnya itu. Air matanya mula mengalir.

"AULIA!! CEPAT SIKIT! DAH LAMBAT NI" Suara ibunya kedengaran dari aras bawah. Lantas Aulia mengusap air matanya lalu turun ke bawah.

Aulia berlari anak menuruni tangga sehingga dia tidak sedar hujung kakinya tersepak sesuatu sehingga menyebabkan dia hilang imbangan dan jatuh.

Hentakan yang kuat menyebabkan Aulia terduduk di bucu tangga. Tiba-tiba dia terasa seperti ada cecair mengalir.

Darah.

[C] PETALS [ BBH x OC ]Where stories live. Discover now