Aulia membuka matanya perlahan. Dia bangun dalam keadaan terkebil-kebil apabila menyedari dia tertidur di atas sofa semalaman.
Badanya terasa berat. Dia melirik ke arah kod di atas badannya itu.
"Siapa punya ni?" Soal Aulia sendiri.
Kemudian dia menghidu kod tersebut. Bau lavender itu amat familiar.
"Tak mungkin..Baekhyun."
Tiba-tiba bunyi derap kaki mengalihkan perhatian Aulia.
Kelihatan Baekhyun sedang turun tangga dengan hanya berseluar pendek dan berbaju t-shirt putih.
"Awak..."
Langkah Baekhyun terhenti. Dia mengangkat satu kening sambil melihat ke mata Aulia.
"Awak tak pergi kerja ke?"
"Malas." Balas Baekhyun lalu menuju ke dapur.
Masih dingin.
🍂
"Aulia pernah terlanjur"
"Anak dalam kandungan itu, bukan anak kau. Tapi anak aku dan Aulia"
Kepala Baekhyun terasa sakit semula. Ia berdenyut dengan begitu kuat sekali hingga membuatkan Baekhyun tidak mampu berdiri.
Dia hanya mampu terbaring di atas katil tanpa berbuat apa-apa. Mata dipejam seketika. Nafas ditarik dalam kemudian dihembus perlahan.
"Aku dah nak mati ni." Gumam Baekhyun.
Tok Tok Tok
Ketukan pintu kedengaran. Baekhyun masih kaku di atas katil. Badannya tidak mampu diangkat walau sedikit.
Tombol pintu dipulas. Pintu dibuka. Lily melangkah masuk. Mata anak kecil itu membulat apabila melihat keadaan Baekhyun itu .
"Papa..papa okay tak ni?" Lily berlari anak ke arah Baekhyun.
Hujung mata Baekhyun melirik ke arah Lily, lalu dia tersenyum kecil.
"Papa okay." Jawab Baekhyun lemah.
"Tapi dahi papa berpeluh ni! Papa sakit apa sebenarnya?"
"Lily, tak perlu risau tentang papa. Papa migraine saja ni. Nanti dah makan ubat ok lah tu."
"Papa jangan lupa makan ubat tau. Lily taknak papa sakit. Lily sayang papa sangat-sangat. Cepat sembuh ye, papa."
Kata-kata dari Lily itu membuatkan hati Baekhyun tersentuh. Anak kecil itu masih tidak tahu akan penyakit yang dialaminya.
Bagi Baekhyun, dia masih menunggu masa yang sesuai untuk beri tahu semuanya kepada Lily dan Aulia.
🍂
Sedang asyik Sehun scroll akaun Instagram-nya. Jarinya terhenti pada satu posting dari Aulia.
"Berkecainya hati apabila mengetahui orang yang paling kau sayang, sedang berjuang untuk hidup. Aku harap kancer dalam badannya tidak merebak lagi teruk."
Skrin telefon dipandang kaku lalu satu senyuman sinis terukir di bibir kecil Sehun.
"Baekhyun. Kau mudahkan kerja aku. Bagus." Bisik Sehun, lalu bersiap-siap untuk pergi berjumpa Puan Hani.
🍂
"Idea kau tu memang merepek, Sehun." Puan Hani menggelengkan kepalanya. "Kau ingat jangka masa untuk mati disebabkan kanser itu singkat? Aku tak boleh tunggu. Aku nak kau hapuskan dia dalam bulan ini juga."
"Tak rasa terlalu kejam ke?"
Puan Hani melihat ke arah Sehun, kemudian dia ketawa besar.
"Sehun, kau dah lupa ke dulu kau pernah bunuh ayah Aulia. Kau letak racun tikus dalam makanan dia. Sampai sekarang Aulia ingat dia penyebab ayahnya mati."
"Itu lain.." Jawab Sehun perlahan.
"Ye betul lain. Itu teknik 'lembut'. Tapi sekarang ni aku nak kau guna teknik 'kasar'. Nyawa Baekhyun diragut dengan cepat. So kau boleh lah dapat duit cepat dan nyawa parents kau pun akan selamat."
YOU ARE READING
[C] PETALS [ BBH x OC ]
FanfictionTak semua orang boleh terima kisah silam kita. Apatah lagi bila ia melibatkan maruah. Aulia Nasuha, mempunyai sejarah hitam dalam hidupnya setelah dia disahkan mengandung anak luar nikah. Oh Sehun, lelaki yang seharusnya bertanggungjawab telah melar...