13

540 49 0
                                    

Sejak dari peristiwa itu, Aulia cuba mengelak dari berjumpa dengan Lily. Bila di dalam kelas pula dia akan cuba untuk tidak berkomunikasi dengan kanak-kanak itu.

Aulia tidak berniat untuk berbuat demikian tetapi keadaan mendesaknya untuk bertindak sebegitu. Dia sudah tiada pilihan.

"Maafkan teacher, Lily"

🍂

"Lily! cepat! dah lambat ni!" Laung Baekhyun dari tingkah bawah. Namun tiada sebarang respon. Baekhyun mula risau lalu dia membuat keputusan untuk pergi melihat Lily.

Usai pintu dibuka, kelihatan Lily masih tidur di atas katilnya. Baekhyun segera meluru ke arah anaknya itu.

"Lily..."

Tapak tangan Baekhyun menyentuh dahi Lily. Panas.

"Lily! badan kamu panas ni! Mari papa bawa ke Klinik." Ujar Baekhyun namun tangannya ditarik lembut.

"Papa..Lily taknak pergi sekolah. Teacher Aulia dah tak suka Lily." Lily membuka mulut dengan lemah. Baekhyun terdiam. Dia bingkas duduk di penjuru katil.

"Kenapa Lily cakap macam tu? Teacher Aulia sayang Lily tau." Pujuk Baekhyun. Rambut Lily diusap lembut.

"Dia dah benci Lily, papa! Bila nampak Lily, dia akan lari." Air mata Lily mula mengalir dengan deras.

"Shhh mungkin Teacher Aulia ada masalah tu. Bagi dia masa ye sayang."

"Papa..."

"Ye sayang."

"Salah ke kalau Lily nak Teacher Aulia kahwin dengan papa? Lily nak ibu."

Baekhyun tergamam. Dia sudah faham mengapa Aulia bertindak sedemikian. Mungkin sebab permintaan Lily ini.

[C] PETALS [ BBH x OC ]Where stories live. Discover now