36

682 41 2
                                    

Jam berdetik dari minit ke minit. Waktu makin berjalan. Hari silih berganti.

Fikiran Aulia masih cuba untuk hadam apa yang dikatakan oleh Puan Byun. Dia masih terkejut dan jauh di sudut hatinya dia sudah mula sayangkan Baekhyun.

Bunyi derapan kaki dari tingkat atas mengalihkan perhatian Aulia. Kelihatan Sehun sedang menuruni tangga sambil membawa bagasinya.

"Thanks bagi saya bermalam dekat sini." Ujar Sehun sambil berjalan menuju ke sofa di mana Aulia sedang duduk.

"Awak beruntung Baekhyun tak fikir apa-apa pasal kita." Aulia membuka mulut.

"Well, Baekhyun tu sebenarnya bodoh jugak." Sehun tergelak besar.

PANG!

Satu tamparan hinggap di pipi kiri Sehun. Aulia mengetap bibirnya kuat. Tangannya digenggam kemas menahan amarah.

"Jangan sesekali awak hina Baekhyun. Dia lelaki paling baik yang saya pernah jumpa. Bukan macam awak! Gila nafsu! Jijik!"

"Aulia..awak kena ingat. Awak lagi jijik. Dari kepala hingga kaki. Semuanya kotor. Ingat tu.." Sehun tersenyum sinis sebelum membuka langkah meninggalkan Aulia kaku seorang diri.

🍂

Mata Aulia hanya memerhati gerak geri Baekhyun dari tadi hingga nasi di hadapannya tidak dijamah walau sedikit.

Baekhyun makan dengan selera sekali. Tidak langsung seperti orang sakit. Adakah benar orang di hadapannya itu sedang menghitung hari...?

Dia bingung.

"Ibu, kenapa tak makan?" Suara Lily menyedarkan Aulia ke alam nyata. Matanya terkebil-kebil.

"Ohh ibu dah kenyang."

"Eh sebutir nasi pun awak tak sentuh, takkan dah kenyang?" Baekhyun mencelah.

"Takpa. Saya tengok awak berdua makan pun dah cukup kenyang." Aulia melemparkan senyuman paksa.

Baekhyun tersenyum lalu menyambung suapan.

"Tak sempat saya nak jumpa Sehun tadi." Nama lelaki yang dibenci itu keluar dari mulut Baekhyun membuatkan hati Aulia bergolak kembali.

"Itulah, dia ada hal sikit dekat kampung. Kena balik." Aulia memberi alasan. Baekhyun sekadar mengangguk.

"Baekhyun.."

"Hmm ye?"

"Boleh sa..saya tidur dengan awak malam ni?"

Hampir tersembur air diminum. Baekhyun melihat ke arah Aulia dengan hairan.

"Why so sudden?"

"Hmm takut tidur sorang-sorang"

Baekhyun melepaskan tawa. Macam-macam ragam isterinya itu.

"Lily pun nak tidur dengan papa & ibu, boleh?" Tiba-tiba Lily membuka mulut. Baekhyun memberikan jelingan tajam.

"Tak boleh. Lily tidur dalam bilik sendiri ok?" Usik Baekhyun. Aulia hanya ketawa kecil.

"Alaa papa ni!! Semua tak boleh! Ibu, tengoklah papa ni!" Lily menghentak kakinya berulang kali. Comel betul puteri kecil ini.

"Baekhyun, kalau awak sakit. Saya ada. Saya akan teman awak sampai ke akhir hayat awak." Bisik hati Aulia.

[C] PETALS [ BBH x OC ]Where stories live. Discover now