51

710 43 7
                                    

Aulia cuba memberanikan diri untuk masuk ke dalam bilik Baekhyun pada malam itu walaupun fikirannya masih berbaki tentang apa yang berlaku.

Dia berdiri di sebelah katil Baekhyun sambil membawa semangkuk bubur dan segelas air suam.

Hampir seharian Baekhyun terperap di dalam bilik. Makanan langsung tidak dijamah.

Dulang diletakkan di atas meja kecil di tepi katil, lalu Aulia melabuhkan punggung di sisi Baekhyun.

Baekhyun sedang nyeyak tidur. Bibirnya semakin pucat. Mukanya juga kian cengkung.

Tangan suaminya itu dicapai lalu diusap lembut.

Sejuk.

"Sakit dia datang lagi.." Bisik hati Aulia.

Aulia merenung ke arah muka Baekhyun, tanpa sedar air matanya jatuh lalu terkena pipi Baekhyun.

Baekhyun tersedar dari tidur. Dahinya berkerut, matanya dibuka perlahan.

Aulia tergamam. Terus dia meleraikan tangannya dari Baekhyun dan bingkas bangun.

"Awak..Saya ada sediakan-"

Belum sempat Aulia menghabiskan ayatnya, Baekhyun sudah menarik tangan Aulia sehingga gadis itu rebah di sisi Baekhyun. Di atas katil itu.

Muka Aulia kini mengadap dada Baekhyun. Bunyi degupan jantung lelaki itu kedengaran kuat.

"10 minit. Stay." Suara serak basah keluar dari mulut Baekhyun.

Mata Aulia terkebil-kebil. Bibirnya kaku untuk berkata.

Baekhyun menarik lembut pinggang Aulia. Muka Aulia semakin rapat ke dada suaminya sehingga tiada jarak antara mereka.

Rambut Aulia diusap lembut. Mata Aulia membulat.

"5 minit.."

Aulia masih tidak percaya akan tindakan mengejut Baekhyun. Adakah lelaki itu sedar akan perbuatannya itu? atau dia mengigau?

Mata Aulia ditutup perlahan. Aroma lavender dari baju Baekhyun menusuk ke hidung Aulia. Dia suka akan bau itu. Ia menenangkan.

"ARGHHHHH"

Satu jeritan menyedarkan Aulia. Dia bingkas bangun dan melihat Baekhyun sedang meronta kesakitan.

"Baekhyun! Awak okay tak ni?" Soal Aulia panik.

Inilah pertama kali dia melihat Baekhyun melawan sakit.

"U..ubat..!"

"Haa? Mana??"

"Dalam..lac-i!"

Aulia terus berlari anak mencari ubat di dalam laci. Satu demi satu dibukannya sehingga dia jumpa ubat tahan sakit.

Dalam kedaaan panik Aulia memberikan ubat itu kepada Baekhyun, dan segelas air dihulur.

Tangan Baekhyun mengiggil dengan kuat. Dia nampak sakit. Sakit sangat.

Setelah ubat itu mengalir di dalam badan, keadaan Baekhyun semakin terkawal.

"Sakit lagi ke?" Soal Aulia. Air matanya mengalir apabila melihat keadaan Baekhyun ketika itu. Suaminya nampak lemah.

Baekhyun hanya menggeleng dan terus baring. Mata dipejam rapat.

"Kalau awak sakit. Saya ada. Saya akan teman awak. Sampai bila-bila." Bisik Aulia sambil tersenyum kecil. Air mata masih bertakung menanti jatuh.

"Hmm jangan lupa makan ye? Saya nak awak cepat sembuh." Sambung Aulia lagi, lalu segera bangun dari katil untuk berlalu pergi.

Tiba-tiba dia terasa langkahnya terhenti. Rupanya ada tangan sedang menghalang.

Baekhyun.

"Peluk saya. Sa-Saya..sakit..sakit sangat." Ujar Baekhyun dalam nada tersekat-sekat. Bola mata lelaki itu merenung Aulia penuh sayu.

Kali ini Baekhyun mengaku kalah.

Egonya terpaksa dibuang ketepi.

🍂

Nota : Hi, sorry dah lama tak update ~ So chapter kali ni kita kasi bersemut sikit ok? 🥰

[C] PETALS [ BBH x OC ]Where stories live. Discover now