Hoofdstuk 32

15 3 0
                                    

Nesmiah

Wanneer ik thuis aankom, hoop ik Solène te zien. Tegen beter weten in, dacht ik dat ze misschien terug naar hier zou komen, dat ze van gedachten zou veranderen. Dat is natuurlijk niet gebeurt. In plaats daarvan zie ik een irritant gezicht.

'Waar waren jullie?' vraagt Malik.

'Zijn je zaken niet.' Ik heb helemaal geen zin in stomme Familieleden. Ik wil naar boven gaan en net zoals de Zonnester me verstoppen onder de lakens zodat ik me met niemand moet bezig houden.

'We waren gaan wandelen,' antwoordt Senan. 'Heb je het briefje soms niet gezien? Sorry, ik had het op een betere plaats moeten achterlaten.'

'Ik heb het gezien, maar het is niet acceptabel.'

'Hoezo?' vraagt Senan.

'Je moet ons op voorrand verwittigen.'

'Oh, sorry. Dat moet ik deze ochtend vast gemist hebben. We zullen er de volgende keer zeker op letten.'

'Geef dan meteen ook een specifiekere locatie mee, want "wandelen" is nogal vaag.'

Normaal zou ik tegen hem schreeuwen, normaal zou ik razend worden. Nu kan het me niet schelen. Het enige waar ik aan kan denken is Solène. Ik wil haar contacteren, maar ik zou niet weten hoe. Malik en Senan negerend ga ik naar mijn kamer. Ik moet alleen zijn.

Senan

Ik ben geen opgever. Daarom sta ik me niet te lang toe om verloren en hopeloos te zijn. Die gevoelens helpen me niet bij het bereiken van mijn wraak. Wat er ook gebeurt er is altijd een kans op succes. Het enige wat ik moet doen is nuchter van geest blijven. Warboel is maar een klein onderdeel. Het is niet omdat ze een magisch wezen is, dat ze daarom ook een connectie heeft met de Familie. Ze was fantastisch onderzoeksmateriaal, maar dat is nu geen mogelijkheid meer. Ik kan me nu het beste concentreren op het vreemde gedrag van de Familieleden en uitzoeken waarom ze ons zo goed in de gaten houden. Ik moet hen observeren – meer over hun missie te weten te komen – zonder dat ze het doorhebben. Ik mag mijn rol niet breken. Ze mogen niets verdenken. Daarom moet ik zo goed en zo kwaad als het kan met ze meewerken.

Het probleem is echter hoe ik dit ga bereiken. Ik kan Malik en Bine moeilijk als een puppy achtervolgen – dat merken ze meteen. Camera's zijn altijd een optie, maar wie weet hebben ze dat al zelf bedacht en dan is het nu al te laat om er zelf te plaatsen. Ik kan het enkel op de ouderwetse manier doen. Zolang ik in mijn rol blijf moet dat lukken. Ik oefen hier namelijk al jaren op.

--------------------------------

100 stemmen! Dank jullie, allemaal!

Het meisje waar niemand naar kijktWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu