Hoofdstuk 50

11 2 0
                                    

Bine

Malik en ik zitten in de bus tussen de verschillende documenten. De tafel is te klein voor ons beiden. Ik zit op de grond aangezien Malik de meeste ruimte nodig heeft. We hebben besloten dat hij begint met de stambomen en ik met het boek genaamd Spiegelaars, een bondige beschrijving van hun lichamelijke constitutie. Voor een boek dat zichzelf beschrijft als bondig is het veel te dik. Het heeft meer als duizend pagina's!

Een van de hoofdstukken doet een volledige wetenschappelijke analyse over de verschillende chemische reacties die plaatsvinden binnenin het gas waaruit Spiegelaars hun lichamen bestaan (technisch gezien is het hun vlees, want blijkbaar hebben ze wel degelijk een skelet – dat geen gas is).

Een ander hoofdstuk concentreert zich op het skelet. Dat lijkt enigszins op dat van de mens, maar volgt een veel onlogischere logica. Het skelet wordt samengehouden door het gas. (Wat voor een raar gas is dat nu weer?) De botten kunnen door het gas verplaatst worden waardoor ze de mogelijkheid hebben om hun lichaamsstructuur aan te passen. Dit is behulpzaam bij het Spiegelen van verschillende mensen. Dit vond ik een beetje vreemd aangezien wanneer de Spiegelaars voor een reflecterend oppervlak staan, ze er nog steeds uitzien als een zwarte massa en niet als een mens. Het gas heeft blijkbaar een illusie opwekkend effect, maar het heeft een basis nodig om de illusie op te projecteren. Het is een beetje zoals een knutselkit waar je witte figuren hebt die je moet schilderen. Je kan wel proberen om het kattenfiguurtje te beschilderen als een schildpad, maar het zal nooit op een echte schildpad lijken. De vorm zal altijd die van een kat blijven.

De reden dat wanneer Malik en ik in de Schaduwwereld zijn we enkel Spiegelaars zien en niet de illusie van mensen legt het boek ook uit. De Spiegelaars richten hun illusie altijd op specifieke persoenen – degenen voor het reflecterend oppervlak. Ze kunnen dit zelf controleren. (Ik dacht altijd dat het kwam door de afscheiding tussen de twee werelden.)

Op basis van deze informatie kan ik besluiten dat moest er een manier zijn waarop Spiegelaars naar de mensenwereld kunnen komen, ze zich zonder problemen zouden kunnen integreren. Het kan dus best zijn dat dat meisje een Spiegelaar is, maar er zijn een paar dingen die niet kloppen. Normaal gezien zou iedereen haar in dit geval moeten zien (tenzij ze ook de illusie van lucht op zichzelf kan projecteren). Het verklaart niet waarom het enkel de Bannelingen zijn.

Ik krijg hoofdpijn van al dit lezen en denken. 'Hoe staat het met jou?' vraag ik aan Malik.

'Huh?' mompelt hij verward.

'Heb je al iets ontdekt?'

'Ah, nee nog niet. Ben nog bezig de stambomen waar de Bannelingen in staan allemaal te zoeken. Er zijn veel te veel documenten.'

Malik heeft me nog de makkelijke taak gegeven. Zolang ik maar de meest relevante hoofdstukken selecteer kan ik iets te weten komen. Hij moet door duizenden stambomen kijken van heel de Familie over duizend jaar. Iedere broer en zus, ieder kind, iedere afstammeling ongeacht hoe ver verwijderd, zolang ze maar een druppel Familiebloed hebben horen ze erbij. Het is niet verbazingwekkend dat de Familie over heel de wereld is verspreid (al bevindt het Familiehoofd zich al weet ik veel hoeveel jaren in Spanje). We zijn met veel, heel veel.

'Oké.' Ik lees voort. Hoe sneller ik dit uit heb, hoe sneller ik Malik kan helpen.

--------------------

We zijn iets meer te weten gekomen over Spiegelaars! Als er iets niet duidelijk uitgelegd staat, laat het me weten en ik zal trachten het beter te verwoorden!

Oh ja, de cover van mijn boek 'WIS, De wereld zonder geschiedenis' is onthuld! Hou mijn profiel hier op Wattpad of mijn Facebookpagina (Zazie Norden Auteur) of Instagram (zazienordenauteur) of Uitgeverij Ambilicous in de gaten voor de uitgeefdatum (het wordt 100% zeker 2020 - waarschijnlijk begin december). 

Het meisje waar niemand naar kijktWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu