34. kapitola

202 19 4
                                    

K večeři se ten den sešli už všichni pánové, včetně Zoe Austinové. Adam pro jistotu poslal všechno služebnictvo pryč, dokud se s novou informací nesrovná jeho bratr a švagrová. Také nechal zavolat Gretu. Rozhodně chtěl vědět, proč mu o nalezení Zoe neřekla pravdu.

Elizabeth se na oznámení, že Zoe bude její švagrovou, netvářila zrovna nadšeně, ale s tím Adam i Tommy počítali. Doposud si myslela, že jde o obyčejnou vesnickou dívku. K tomu němou a ne zrovna s ženskými proporcemi, vlastně jí nepřipadala vhodná ani na dceru ze šlechtické rodiny, ale raději si svůj názor nechala pro sebe. Nechtěla ji soudit podle vzhledu a také ji víceméně litovala, protože věděla, že dostane tak trochu jinak orientovaného manžela, který ji nikdy nebude moci oplatit stejnou lásku, jakou Neil oplácel jí. Byla tu proto, že to rozhodl král. Měla se stát manželkou a matkou. To všechno bez lásky.

Největší zvědavost při večeři projevila malá Lilith. Do této chvíle byla pro ni Zoe němou tetou Emou, dívkou z vesnice za kopcem v obyčejných šatech, která se teď usmívala, měla zajímavě upravené vlasy, krásnou róbu a mluvila s noblesou jí vlastní. Pro tak malé dítě to bylo neuvěřitelné.

„Ty už nejsi teta Ema?" zeptala se dívky, sedící vedle Tommyho. Adam, ač to normálně nedělal, zaujal tentokrát čelo stolu a postranní místa nechal párům. Lili seděla mezi svými rodiči na vyvýšené sedačce, aby nemusela zaklánět hlavu.

„Pořád jsem tvoje teta, maličká a budu navždycky," usmála se na ni Zoe. „Ema je moje druhé jméno, ale víc používám Zoe. Říkej mi, jak budeš chtít," navrhla neteři.

„Tak asi..." Dítě se zamyslelo a pak vyhrklo: „Budeš prostě teta." A tím byl problém vyřešený.

Tommy si všiml sestřina podezíravého pohledu a také se mu příliš nedivil. Možná jí to měli s Adamem oznámit ještě před večeří a ne v přítomnosti Zoe. Potřebovala jen víc času na to, aby se s tím srovnala. Přece jen, šlo o další paní na hradě. Zatím tuto roli zastávala pouze Elizabeth, Tommyho mohlo lehce napadnout, že jeho sestra žárlí. A také byla připravená na příjezd jiné lady a místo toho dostala jako společnici dívku, o které si myslela, že je bezdomovec. V duchu doufal, že se jejich vztahy brzy vyřeší a že se z nich stanou přítelkyně. Potřeboval další spojence. Nejlepší by bylo, kdyby se všichni semkli jako rodina, aby neměla Zoe pocit, že je přehlížená, nebo dokonce, že do této rodiny nepatří.

Po večeři odtáhla Elizabeth svého bratra a Adama do jejího salonku. Zoe dostala svou komnatu, prozatím jen skromně zařízenou, ale bylo jí od hradního pána slíbeno, že hned další den se může s Denisem pustit do úprav. Tak, aby to vyhovovalo jejím potřebám. Dívka se tedy odebrala na kutě a Neil ji šel doprovodit. Poté se připojil k ostatním.

„Vy jí věříte?" začala Elizabeth. Tommy i Adam se podivili. Upřímně, takovou otázku nečekali. Vlastně je to ani nenapadlo. Problém byl v tom, že Elizabeth ani Neil nevěděli o znásilnění. A Tommy si nebyl jistý, jestli by jim to měl vůbec říkat.

„No, ano..." řekl Tommy nejistě. Adam pouze přikývl.

„Chcete mi naznačit, že ta holka začala najednou mluvit a první, co řekla, bylo, já jsem Zoe Austinová, ta která se tu má provdat za Thomase Ratliffa?"

„Takhle to nebylo," bránil se Tommy a s pohledem vyžadujícím pomoc se ohlédl na Adama. Neil se pro jistotu zdržel jakékoliv mluvy. Znal svou ženu a věděl, kdy je dobré ji raději nepřerušovat.

„Měl bych vaší sestře říct pravdu, Mylorde." Adam se na svěřence zadíval soucitně, ale i pevně a nesmlouvavě. Lhát postrádalo smysl. Jednoho dne by se Elizabeth stejně všechno dozvěděla a o to horší by to bylo. Tommy se kousl do rtu, poté si shlédl sestřin přísný obličej a slabě přikývl.

Prsten /Adommy/ ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat