12 Mei
Aku masuk kerja macam biasa pada awal-awal pagi macam itu.... Setibanya aku di dalam ruang pekerja,
Joe : "Selamat pagi, Catz."
Catz : "Selamat pagi, Joe."
Aku kemudian ternampak Doi. Patut ke aku menegurnya? Hmm.... Tegur sahajalah. Kalau dia abaikan aku, aku abaikan dia semula.
Catz : "Selamat pagi, Doi."
Aku sangkakan yang dia akan kerek aku macam sebelum ini. Tetapi this time different....
Doi : "Selamat pagi~"
Wargh...! Mood dia sangat baik hari itu. Siap senyum dekat aku lagi. Mata aku sudah rabun ke ini? Satu agensi terkejut dengan respon Doi.
Yume dengan pantas terus menarik aku dari belakang.
Catz : "Gak!"
Yume : "Hei, apa yang kau dah buat dekat budak kera sumbang itu?"
Catz : "T... tak ada apa-apa? Aku cuma terserempak dengan dia semalam. Lepas itu, aku ajak dia berborak dan kemudian macam ini pula jadinya."
Yume : "What? Aku banyak kali buat macam itu tapi lastly dia makin tak sukakan aku."
Joe : "Itulah yang kau tak tahu, Yume. That's the idol's superpower."
Aku terus membuat muka annoying. Superpowerlah sangat.... Sudah boleh geng dengan si Cackle Joe ini.
Bob : "Dah, dah.... Pergi masuk kerja kau orang, sekarang."
Yume : "Alaa.... Kacaulah kau ini, Bob."
Bob : "Kerja tetap, kerja ye? No excuses. Now, go! Go! Shuh!"
Kita orang pun terus ke kaunter untuk melihat lokasi masing-masing.
Kali ini aku dapat di area rumah taman perumahan. Aku pun terus bergegas ke alamat yang telah diberikan.
🌸🌸🌸
Setibanya di lokasi tersebut, aku pun mengetuk pintu rumah itu.
Catz : "Ring Housemaid! Ada sesiapa yang membuat tempahan housemaid?"
Kemudian pintu yang aku ketuk itu pun terbuka. Ianya....
Shadow : "Hei? Kau kan budak yang gugur tahun lepas itu?"
Gah! Kenapa mesti kau? Aku nak berpatah balik...! Aku terus berpaling. Tidak boleh nak tengok muka dia.... Apahal dia pula kali ini?
Catz : "Erk...? Saya tersalah rumahlah? Maaf."
Aku nak lari daripada sini cepat! Tapi...!
Shadow : "Eh, betullah ini. Ring Housemaid kan? Masuk-masuk...."
Eek? Tak.... Selamatkan aku.... Bob! Kenapa kau tidak cakap dengan aku yang ianya rumah mat poyo ini?
Shadow terus menarik aku masuk. Nak melawan kekuatan dia memang agak mustahillah. Aku dengan dia ibarat cicak dengan Biawak Komodo. Jauh berbeza kan?
Aku nak balik.... uhukuhuk....
Shadow : "Jadi... adakah ini satu prank atau apa?"
Aku hanya membisu. Terlalu malas nak menjawabnya. Kalau aku cakap yang aku bekerja betul-betul memang sampai ke sudah di membahan aku. Aku tahu yang muka dia ini memang kaki membahan orang.
YOU ARE READING
Catz's Diary: The Beginning©
Teen FictionGENRE (TEEN FICTION/FRIENDSHIP/HUMOR) 📌XROS SERIES📌 Diari, diari on the wall... Siapakah aku ini? Catz Nasinasion. Ya. Akulah itu. Unik bukan nama aku? Kehidupan aku juga unik. Malahan alien pun belum tentu dapat hidup seperti aku ini. Tertarik? N...