Alıntı ve paylaşımlar için instagram sayfası: fasenix_series
Adıma düzenlenen tanışma yemeğinden sonra sabah Anya ile birlikte Profesör Boreas'ın dersliğine doğru yöneldik. Vanora'nın büyüklüğüne ve yönlere alışmam için hâlâ zamana ihtiyacım vardı.
Kütüphane, eğitim ve diğer sosyâl alanların yer aldığı Kıble bölümünde yer almaktaydı. Tahminimce Amity ve Karolek ile ilk görüşmemizi yaptığımız kafe de bu alan içinde yer alıyor olmalıydı.
Anya'nın söylediğine göre, kütüphanenin en üst bölümleri kıdemli profesörlere verilmişti. Her bir kat, bir profesöre aitti. Geniş alanda çalışma odaları, derslik veya laboratuvarlarının yanı sıra onlara ait yaşam alanları da bulunmaktaydı. Araştırma ya da işlerinin yoğunluğundan ailelerinin yanına dönemediklerinde onlara ayrılan bu alanda yaşamlarını sürdürebiliyorlardı.
Kütüphanenin merkezindeki yargıç kürsüsünü andıran yükselti dikkatimi çekti. Yükselti ve üzerinde yer alan küre şeklindeki yapı çembere alınmış, etrafı boş bırakılarak dikkat çekici kılınmıştı. Kürenin içinde bulunan iç içe geçmiş düz ve ters üçgeni gördüğümde "Fasenix" kelimesi dudaklarımdan süzüldü.
Anya ne dediğimi anlamamıştı ama ben adeta büyülenmiştim. Bu şekli üç boyutlu görmek beni oldukça etkilemişti.
-Böyle bakınca pek bir anlam ifade etmiyor öyle değil mi? diye sordu Anya. Ses tonu sorudan çok yorum yapıyor gibiydi.
Şekli ilk gördüğüm günü hatırlayarak,
-Evet,dedim. Hemen ardından da ekledim,
-Oysa ki bünyesinde tahmin edilemeyecek bir şifre barındırıyor...
Kai'nin açıklamalarını en ince ayrıntısına kadar anımsıyordum.
-Bildiğini bilmiyordum, diyen Anya endişeli görünüyordu.
-Bunu Avernus'ta herkesin bildiğini söyleme bana.
-Tabii ki hayır, diyerek onu yatıştırmaya çalıştım ama ne yazık ki güç sahipleri biliyordu...
-Hoşgeldiniz Reina İdella.
Profesör Boreas'ın sesini duyar duymaz arkamızı döndük. Güler yüzüyle bizi selamlayan profesör başını hafifçe eğerek rehberliği için Anya'ya teşekkür etti. Sarılma ve kısa süren bir vedalaşmadan sonra Anya yanımızdan ayrıldı.
Bulunduğumuz orta noktadan anladığım kadarıyla kütüphane, silindir şeklinde yükseliyordu. Kitap rafları çiçek gibi dışa açılan koridorlarda kat kat sıralanmıştı. Koridorlar, kanatların hareketini kısıtlamayacak genişlik ve yükseklikteydi. Her kolonun başında henüz kanatları çıkmamış Adonia'lar için olduğunu düşündüğüm şeffaf odalar vardı. Profesör Boreas dikkatimi çeken şeyi yakalamış olacak ki,
-Kütüphanedeki yolculuğumuzu onlarla sağlayacağız. Bundan sonra derslere gelirken onlardan birini kullanabilirsin, diye açıklamada bulundu.
Profesör Boreas'ın katına vardığımızda, kütüphanenin ortasından yükselen boşluğun profesörlere ayrılan katlarda son bulduğunu anlamıştım. Şeffaf asansör bu katlara geldikten sonra içeriden ilerlemiş, bir süre sonra durmuştu.
Profesör Boreas'ın katında bizi ilk karşılayan değerli taşlar olmuştu. Duvarların içine yerleştirilmiş birbirinden farklı onlarca taş vardı. Taşların yanı sıra, yerdeki kristaller oluşturduğu ışık oyunlarıyla ortamı farklı renklerle donatıyordu. Dersliğin ortasında büyük bir masa vardı ve tavandan sarkan küre, kütüphanenin girişindekinin yapının daha küçük bir uyarlamasıydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fasenix Serisi 2 - VANORA
FantastikBilinmezlik hep korkutur. Tüm canlılar gibi, insan da çevresindekilere hâkim olma arzusunu bir meşale gibi taşır içinde. Bilinmezlikten korkup, kendini bilmeden yaşayan varlıklarla dolu evrende, birbirinden kaçışa ''yaşam'' derler. Belki de bu yüzde...