Alıntı ve paylaşımlar için instagram sayfası: fasenix_series
Vardığımızda, şelâlenin her zamanki muhteşem turkuaz rengi gözlerimi kamaştırmış, konuştuğumuz can sıkıcı konular neredeyse kafamdan uçup gitmişti. Bunu fark eden Amity, derin bir nefes alarak kendini yeşilliğin üzerine bıraktı.
-Her durumda seni cezbedebiliyor değil mi?
-Kesinlikle... Özellikle yoğun geçen bir günün ardından bundan şikâyetçi olduğumu söyleyemeyeceğim.
-Ben de, dedi gülümserken.
-Yorgun ve kafan karışıkken hızlı yol alamayacağımız kesin.
-Suyla düzgün iletişim kurabilmem için bilmem gereken şeyler var mı yoksa her şey doğaçlama gelişirken sen, kendime zarar vermemem için bana göz kulak mı olacaksın?
-Her ikisi de diyebiliriz.
Amity'nin havaya kalkan elleriyle birlikte şelâleden yükselen bir çift spiral, bel hizamdan dolanarak kollarımı vücuduma sabitlediler.
-Senden benim kontrolümdeki suyu kendi kontrolüne geçirmeni istiyorum.
Amity'e şaşkın gözlerle baktım. Bilgilerim sığ, tecrübem ise hiç yoktu.
-Öğretim sistemini yargıladığımı düşünmeni istemem ama sence de ufak bir yönlendirmeye ihtiyacım yok mu?
-Şu aşamada tek bilmen gereken, suyun hafızası olduğu.
Bunu zaten biliyordum, Kai, tedavi merkezindeki taşıyıcı su kutularının hafızası olduğunu söyleyerek kaçmaya kalkışmamam için gözdağı vermişti. Öte yandan Amity'nin kontrolündeki suyu kendi kontrolüme alma konusunda, suyun hafızası olduğu bilgisi bana nasıl bir fayda sağlayabilirdi, işte onu bilmiyordum.
Neden sonra, Karolek'in yerdeki damlalardan bilgi edinişini hatırladım. Damlaların üzerinde kalan enerjiden bahsetmişti. Su üzerinde son hâkimiyet kuranın enerjisi, suyun bünyesinde kaydediliyor olmalıydı. Karolek ise bu enerjinin kime ait olduğunu okuyabilecek özel bir güce sahipti.
Amity şu an, kendi enerjisiyle suyu kontrol ediyordu; yani suya ait olan saf enerji hâlâ suyun bünyesinde var olmalıydı. Su damlası olarak akıntıya karıştığım gece, Vanora'daki hiçbir su damlasının bana bilerek zarar vermeyeceğini hissetmiştim. Aksine, kendi enerjisi, kontrol eden kişinin enerjisinden güçlüyse, karşı koyacak potansiyeli vardı. Orea Şelâlesi, şarkısını duymama izin vermişti, öyleyse kendi enerjisiyle karşı koyması gerektiğini ona hatırlatmama da izin verebilirdi.
Gözlerimi kapatarak derin bir nefes aldım. Suyun yapısını düşündüm. Avernus'ların en doğru yaptığı şey, düşmanlarını tanımadaki çabalarıydı. Bu yüzden de şimdiye kadar verilen eğitimlerde suyla ilgili temel bilgilere sahip olabilmiştim. Bu bilgilerin bir Adonia'nın bilgisiyle yarışacak düzeyde olduğunu iddia edemezdim ama denemek zorundaydım.
Vücuduma değen suyu tenimde daha net hissetmeye çalışırken bilgilerimi gözden geçirmeye başladım. Su, genel olarak uyumlu yapıya sahip bir bileşendi. İki hidrojen atomu, bir oksijen atomuna bağlıyken, bu hidrojen ve oksijen atomları, kendi molekülü dışındaki moleküllerin hidrojen ve oksijen atomlarıyla zayıf bir bağ oluşturabilmekteydi. Oluşan zayıf bağlar ise canlı varlıklarda bulunan çok sayıda büyük molekülün şeklinin dengelenmesini sağlıyordu.
Suyun naif ve kırılgan yapısını düşünürken, karnımda ufak bir titreşim hissettim. Yalnız başlarınayken kolayca kırılabilen molekülleri, kendisine göre daha güçlü yapıdaki bağların üzerine bağlanarak kırabiliyordu. Tüm ırklar için söylenebilecek bir şey vardı ki tam anlamıyla ikna sağlamak, kendini kabullendirmekten geçiyordu. Bu da ancak karşılıklı tanıma ve anlaşmayla mümkün olabilirdi. Suda ise bu güç hep var olmuştu çünkü su, evrensel bir çözücüydü. Amity'nin de yaptığı bu olmalıydı; suya kendini açmak, kabullendirmek ve üstünlük sağlayarak istediği şekilde enerjisini aktarmak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fasenix Serisi 2 - VANORA
FantasyBilinmezlik hep korkutur. Tüm canlılar gibi, insan da çevresindekilere hâkim olma arzusunu bir meşale gibi taşır içinde. Bilinmezlikten korkup, kendini bilmeden yaşayan varlıklarla dolu evrende, birbirinden kaçışa ''yaşam'' derler. Belki de bu yüzde...