Alıntı ve paylaşımlar için instagram sayfası: fasenix_series
Yorucu geçen gecenin ardından Profesör Boreas'ın laboratuvarında önüme konmuş olan taşlara bakmaktaydım. Bazıları birbirine o kadar çok benziyordu ki ayırt etmem mümkün değildi. Profesör aralarından birkaç tanesini seçerek diğerlerini nazikçe geri çekti. Şarap sarısı, açık yeşil, açık mavi, açık kırmızı ve renksiz taşları, masanın sol köşesinde bulunan su dolu kaseye bıraktı.
-Seni yeni arkadaşınla tanıştırayım İdella, dedi muzipçe sudaki taşları göstererek.
-Sana dün açıkladığım grupları hatırlıyor musun?
İlk günden karşılaştığım sözlü sınavı geçebilme isteği ile bir çırpıda saydım;
-Kuvars, kalsedon, opal, beril, korindon, granat, yeşim, demir mineralleri, bakır mineralleri, feldspat ve son olarak bu grupların hiçbirine dahil olmayan kendine has bileşimleri olan diğer değerli taşlar.
Yüzündeki memnuniyet eksik saymadığıma dair kendime olan güvenimi artırmıştı.
-Çok güzel. İşte bu görmüş oldukların kendine has bileşime sahip olan Topaz, diyerek açıklamaya başladı ve ara vermeden devam etti;
-Topaz, yeryüzünde kullanılan birçok dilden biri olan Yunanca'da "topazos" yani "aramak" anlamına gelen kelimeden türemiştir. Aynı zamanda antik bir dil olan Sanskrit dilinde 'ateş' anlamına gelen "Tapas" kelimesinden türediği de düşünülür. Buradan da anlaşılacağı gibi ısıya dayanıklılığı oldukça yüksektir. Elmas'ı bilir misin?
Sorusuna karşılık suyun dibine çökmüş renksiz taşa gözüm gitti. Elmas'ın bilinen en sert maddelerden biri olduğunu biliyordum ve insanlar bu taşa değer veriyordu.
-Evet biliyorum, şeffaf olan elmas mıdır?
Suyun içinden çıkardığı şeffaf taşı kuruladıktan sonra, aynı görüntüye sahip başka bir şeffaf taşı iki avucunda karıştırdı.
-Sence hangisi elmas?
-İkisi de, dedim soran bakışlarımla profesörü süzerken.
Gülümsedikten sonra eliyle sudan çıkardığı taşı bana verirken kendi avucunda kalan taşı işaret ve başparmağının arasında alarak havaya kaldırdı.
-Elmas olan bu, ancak çıplak gözle bunu ayırt etmek mümkün değildir çünkü özgül ağırlıkları ve görünümleri aynıdır. İnsan ırkı bazı taşları ayırt etmek için mohs ölçeği denen bir yöntem geliştirdi. Biz ise sudan ufak tüyolar alıyoruz.
Bunu söylerken tek gözünü kırpmıştı.
-İnsan ırkının tarihinde kraliyet aileleri tarafından kullanıldı. Orta çağ dedikleri dönemle akıl sağlığını koruduğuna inanılıyordu. Tarih ile ilgili bilgileri Profesör Gaia ilerleyen dönemlerde anlatacaktır. Bizim için Topaz odaklanmamızı kolaylaştıran mucizevi bir taştır.
Dün yaşadıklarımı düşünerek kısa bir yorumda bulundum.
-Düşünceyi ne kadar hızlı odaklarsan harekete de o denli çabuk geçersin.
-Evet ve bu sana hayati noktada avantaj sağlar.
Amity'nin beni çevrelediği su kordonu canımı yakmadığı için karşı koyana kadar geçen zamanın uzunluğunu fark etmemiş, su ile ilgili bilgilerimi gözden geçirmek ve düşünmekle meşgul olmuştum. Aynı şekilde Cy'a karşı olan müdahalemde de ne kadar zaman geçtiğini hatırlamıyordum fakat o, canımı yakmayı başarmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fasenix Serisi 2 - VANORA
FantasyBilinmezlik hep korkutur. Tüm canlılar gibi, insan da çevresindekilere hâkim olma arzusunu bir meşale gibi taşır içinde. Bilinmezlikten korkup, kendini bilmeden yaşayan varlıklarla dolu evrende, birbirinden kaçışa ''yaşam'' derler. Belki de bu yüzde...