Titin schrok heel erg van Caro haar boze reactie, Caro zag het en zei: “Sorry Titin” Caro begon te huilen. “Schatteke toch!” Titin pakte Caro goed vast.
08.00 uur - (bij Vince)
Vince sliep nog steeds toen zijn vader kwam kijken waar hij bleef. “Vince! Slaap je nu nog!? Tis wel school hè!”, riep Olivier luid waardoor Vince wakker werd. “Niet zo luid, het is ochtend…”, kreunde Vince. “Ja! En tis school! Komaan opstaan!”, riep Olivier nog luider terwijl hij het dekbed van Vince aftrok. Vince trok het dekbed terug. “Het regent dus als je wilt dat ik je afzet met de auto zodat je niet helemaal doorweekt bent, zorg dan dat je klaar bent binnen een kwartier! Of je kunt door de regen naar school!”, riep Olivier nog toen hij Vince zijn kamer verliet. “Pff…” zuchtte Vince. Toen kwam Philippe binnen op Vince zijn kamer. “Ah hier, onze schone slaapster!”, lachte hij. “Ja tis al goed, ik hoef niet nog een preek van jou hoor!”, zei Vince geïrriteerd. “Och jongen, papa is gewoon heel zenuwachtig want hij heeft vandaag een belangrijke meeting.” “Dat kan goed zijn maar daarom hoeft hij zich niet altijd af te reageren op mij hè”, zei Vince. “Nee dat is waar, maar geef toe, je bent wel veel te laat gaan slapen hè, daarom dat je nu doodmoe bent”, zei Philippe. “Ja, hoe zou dat nu komen…”, zuchtte Vince. “Sorry jongen, ik weet dat je het beste voorhebt met Caro. Weet je wat, ik zal je wel naar school brengen dan kan papa op tijd vertrekken en dan hoef jij je niet te haasten door die regen.” “Merci papa, maar ik ga wel alleen naar school met mijn brommer, die regen kan me niet veel schelen. Want ik heb beloofd om na school bij Caro langs te gaan in het ziekenhuis”, zei Vince. “Ok, zeker hè?”, vroeg Philippe. “Jaja”, zei Vince terwijl hij geeuwde. “Kom maak je nu maar klaar zodat je niet te laat komt op school”, zei Philippe en hij ging terug weg. Vince maakte zich met veel tegenzin klaar om naar school te vertrekken.
08.25 uur op school
Vince was nog op tijd op school geraakt. Hij ging naar de speelplaats en ging bij de jongens staan. Heel de school keek naar hem. Hij kon wel al raden waarom… Er was een foto genomen toen Merel & Vince kusten. Wie die foto had genomen wist hij niet maar hij vermoed dat het een plannetje van Merel was, hij wist dat hij dat van haar wel kon verwachten. “Het is hetzelfde als met die roddels…”, dacht hij. “Was het nog gezellig gisteren na de training?”, plaagde Lenn Vince. “Hou u er buiten ok!? Je weet niet eens wat er echt gebeurd is!”, vloog Vince uit tegen Lenn. “Ja wat? Ik zie toch wat ik zie, en dat is dat jij Caro bedrogen hebt”, zei Lenn terwijl hij de foto toonde van Merel & Vince. “Gast, als je nu niet ophoud hè…!”, riep Vince kwaad terwijl hij Lenn vastpakte. Scott haalde ze uit elkaar. Daarna liep Vince kwaad weg naar binnen in het schoolgebouw. “Moest dat nu echt?”, vroeg Scott aan Lenn. “Zeg je moet niet kwaad zijn op mij hè, ik heb niemand bedrogen!”, zei Lenn. “Vince ook niet! Kom mee!”, zei Scott terwijl hij Lenn meetrok naar een plekje op de speelplaats waar niet al te veel mensen stonden. “Luister, Vince heeft Caro niet bedrogen!”, begon Scott. “Gast, ik zie toch wat ik zie, ik ben ook niet dom hè!”, antwoordde Lenn daarop. “Ik weet dat het misschien zo lijkt maar het is niet gegaan zoals jij en iedereen hier denkt…” “Hoe weet jij dat nu?” “Ik was erbij”, zei Scott. “Ow ok, maar wat is er dan wel gebeurd?”, vroeg Lenn. “Dus ik zal het proberen kort uit te leggen want het is een lang verhaal… Dus je weet heel het verhaal met Merel & de roddels?” “Ja”, antwoordde Lenn. “Wel, dus daardoor hadden Vince & Caro ruzie en heeft Caro het uitgemaakt dinsdagochtend, daarom was ze ook niet op school en deed Vince zo afwezig die dag. Vince die wilde weten waarom Merel al die roddels verspreid had dus heeft hij mij gevraagd om hem te helpen. Gisteren na de training ging hij Merel ondervragen en als ze niet zou zeggen waarom ze dat allemaal gedaan heeft, zouden we naar de politie gaan voor schending van de privacy. Maar opeens stond Caro daar en voor we het beseften kuste Merel Vince. Caro is toen weggelopen en wij zijn haar gaan zoeken. We vonden haar nergens dus zijn we naar de politie gegaan daarna hebben we nog tot middernacht gezocht maar het was hopeloos. Tot ik dacht dat ze misschien op het kerkhof was, bij het graf van haar mama. We gingen naar daar, en ja daar was ze dus. Ze was helemaal onderkoeld dus hebben we de ambulance gebeld. En ja, je hebt het misschien al gemerkt dat ze niet op school is vandaag want ze ligt dus nog in het ziekenhuis…” “Wow, dit had ik niet zien aankomen…”, zei Lenn geschrokken. Het bleef even een moment stil tot Lenn vroeg: “En is alles nu ok met haar?” “Ik denk van wel, de dokter zei toch dat alles terug goed zou komen.” “Ok, dat is toch al goed nieuws, nu snap ik wel waarom Vince zo raar deed de laatste dagen…”, zei Lenn die er nog steeds niet goed van was. Toen ging de bel. Tringggg!!! Scott & Lenn gingen naar hun lokaal, T03. Onderweg naar de klas, zagen ze Vince. Lenn ging naar hem toe. “Sorry van daarnet Vince, Scott heeft me alles verteld…” “Tis ok”, zei Vince en ze gaven elkaar een vuistje. Ze gingen binnen in het lokaal, de leerkracht was er nog niet. Toen Scott, Lenn & Vince binnenkwamen, kwam Merel naar Vince. Ze kuste hem vol op de mond. Sommige meisjes, waaronder ook Julie & Eline trokken verschillende foto’s. “Zie je dat het waar is Maria! Vince heeft Caro bedrogen!”, riep Yemi naar Maria. Ondertussen had Vince Merel al weggeduwd. Yemi ging naar Vince, hij keek hem met een boze blik aan en zei: “Hoe kun je Caro zo bedriegen!?” “Yemi…”, zei Vince maar hij liet hem niet uitspreken. “Wat!? Je hoeft mij niks meer uit te leggen… het is duidelijk genoeg! Nu snap ik maar al te goed waarom Caro niet op school was dinsdag en trouwens waar is ze nu!?” Vince zweeg. “Thuis aan het huilen omdat ze er kapot van is dat jij haar voor een tweede keer hebt gekwetst!”, riep Yemi kwaad.
JE LEEST
Wat na de trouw?
TienerfictieStory over serie #LikeMe: Het leven van Caro & haar vrienden na de trouw van Olivier & Philippe. AFGEWERKT :))