38. PUCKENS EGET FLOW

1.8K 31 13
                                    

Luke Finley

"Hans pik sidder sikkert fast op i en eller anden pige" siger Oliver med et fjoget smil og giver mig et klap på skulderen. Han synes sikkert det er skide sjovt, men bare vent til han ryger af holdet. Jacob skal ikke tro han bare kan komme og gå. Jeg er ligeglad med, hvad han foretager sig, men det er vores træner ikke. Han kommer til at blive rasende på Jacob og mig, fordi jeg er holdkaptajn.
"Jeg er ligeglad med hvad han laver, hvis han har sin pik oppe i en, så må han lige til at komme lidt hurtigere, så han kan nå sin træningstider. Han har brug for træningen hans højrehånds manøvre er stadig ikke god nok" siger jeg og putter min hjelm på og spænder den.
"Matt ser også ud til at være forsinket, er det ikke lige meget?"
"Det er noget andet"
"Hvordan egentlig? Er det fordi han er din ven og Jacob er ikke?" spørger Oliver og krydser sine arme med et løftet bryn.
"Nej, Jacob har brug for træningen, det har Matt ikke, han er senior, han skal have lov til at have noget sjov" siger jeg og rejser mig op og træder ud på isen, hvor de andre står klar. Som de gode holdspillere de er. Jeg drejer rundt og venter på Oliver der spænder sin hjelm.
"Giv ham en chance Luke, han er en freshman" siger Oliver og samler sin stick op og træder ud på isen. Jeg gider ikke give Jacob en chance. Hvis jeg kunne se han virkelig brændte for hockey, så ville jeg. Han brænder ikke for det på samme måde, som jeg gør. Jeg ryster på mit hovedet og ser på Oliver.
"Han skal lære sin plads Oliver. Han kan ikke tro, han bare kan komme og gå som han føler for. Det her er ikke et hotel" siger jeg og skøjter mod de andre.
"Du lyder som min mor når hun brokker sig over mit rod" mumler Oliver og smiler for sig selv. Jeg ignorer, at jeg lige blev sammenlignet med hans mor. Det er over stregen, men Oliver er altid lidt over stregen.
"Hvad har du tænkt dig?" spørger Oliver og skøjter op ved min side. Jeg ser på de andre og derefter hen på ham.
"Jeg giver et tegn" siger jeg og vender mig mod de andre.
"Luke, har du hørt det om Jacob og June?" spørger Mike Relish og ser på mig med et smil. Jeg ser på Oliver. Han taler til mig?
"Nej, jeg går ikke op i drama Relish" siger jeg og ser koldt på ham. Han har et irriterende blik klistret på sine læber. Et der tror han virkelig har noget information, som jeg gerne vil have. Jeg kunne ikke være mere ligeglad.
"Jeg elsker drama" siger Oliver og træder et skridt frem som en nysgerrig lille hundehvalp. Han giver Mike Relish, det han vil have.
"De er blevet set sammen, noget med han havde sine arme om hende eller noget" siger Mike og ser direkte på mig. Jeg spænder i min kæbe.
"I tøser skal ikke stå midt på banen og tøse sludre, fem runder" råber en stemme fra sidelinjen. Jeg ser skarpt ud på sidelinjen, hvor vores træner står med en sur mine. Pis. Jeg spænder min hjelm og starter med at tage den første runde. Oliver skøjter sig op ved siden af mig.
"Okay, hvad gør vi?" spørger han og ser seriøs ud.
"Under træning," siger jeg og spænder i min kæbemuskel.
"Hvor hårdt går vi til ham?" spørger han og drejer i hjørnet. Jeg drejer senere og skarpere. Oliver ser forvirret ned på mine fødder og op på mig. June har virkelig givet mig et godt trick.
"Han skal bare lære sin plads, han er en freshman ikke en fucking senior" siger jeg og knytter mine næver. Oliver nikker. Vi starter på anden runde og pludselig kommer Matt ind fra siden. Jeg ser op og ned ad ham. Hans hår sidder fint. Han ligner ikke en der kommer fra et pedelskab.
"Hvorfor kommer du først nu?" spørger jeg og ser ned på hans skøjter der er løst bundet.
"Lang historie," siger han forpustet og sveder allerede mere end Oliver og jeg. Jeg ser på Oliver, der vrikker sine bryn. Jeg vender øjne, men tænker selv tanken.

"Du så ikke Jacob i omklædningen, vel?" spørger jeg og bider hårdt sammen. Hans navn er virkelig også bare et dumt navn. Matt ser omkring sig og ryster derefter på hovedet.
"Hvad har han gjort?" spørger han og drejer på samme tid med Oliver. Jeg drejer og ser ligefrem.
"June, det er hvad han har gjort" siger Oliver og prøver at lyde sur, men det skinner ikke rigtig igennem.
"Har han kneppet hende?" spørger Matt chokeret. Jeg stopper brat op og ser på Matt. Oliver udvider sine øjne og prøver også at stoppe op, men falder i stedet bagover.
"Nej nej, det har hun ikke" siger Oliver med en bekvemt stemme i mens han kæmper om at komme op at stå igen. Matt rækker en hånd og hjælper ham op. De andre skøjter forbi.
"De er bare blevet set sammen," siger Oliver og står op igen på begge ben.
"Det handler ikke om fucking June, det handler om at Jacob ikke kan finde ud af at komme til tiden" siger jeg med en sur mine og skøjter de sidste runder selv. Jeg overhaler de andre. Jeg træder hårdt fra på begge ben. Jeg trækker vejret hårdt gennem næsen. Jeg får øjenkontakt med træner. Han har sine øjne fokuseret på min fødder på hver drejning. Jeg laver den sidste omgang og vender min krop og stopper skarpt op. Oliver og Matt stopper to sekunder efter.
"I skal lave 5" siger jeg og løsner min hjelm.
"Dude, du kan godt lige dække over os denne ene gang" siger Oliver og lægger en hånd på min skulder. Jeg skubber den af. Matt ryster på sit hovedet og træder fra og skøjter sine resterende runder. Han køre forbi de andre og stopper op ved mig.
"Er du nu glad?" spørger Matt og går skøjter forbi mig og hen mod sidelinjen.
"Hvis du skal have hans hjælp, skal du nok drop din PMS" siger Oliver og skøjter efter Matt. Jeg sukker og skøjter tungt efter dem.
"Fint det var nederen, men I ved begge to godt at træner er på nakken af mig" siger jeg og rækker ud efter Olivers vandflaske. Han rækker mig den og nikker sig enig.
"Han er virkelig også skræmmende til tider" istemmer Oliver sig enig. Matt nikker forstående og tager en ordentlig tår.
"Hvad gør vi så med ham Jacob?" spørger Matt og løfter et bryn i min retning. Jeg bider i min læbe, til jeg smager den metalliske smag af blod.
"Vi viser ham hvem der bestemmer" siger jeg med et skuldertræk. Når man snakker om lorten. Døren smækker til hallen og han kommer dumpende ind. Han har fuldkommen rodet hår og sugemærker hvor end man ser hen. Han har i det mindste sin trænings uniform på. Han kommer tættere mod os, men jeg nægter at dele et ord med ham. Han havde potentiale, men han gør ikke andet end at spilde den. Matt og Oliver følger med mig ud på banen.
"Luke, du laver to hold og i spiller kamp" siger træner efter mig. Jeg nikker og vender mig mod de andre. De står i en cirkel og venter på os. Jeg venter ikke på Jacob har fået skøjte og hjelm på. Jeg starter, når jeg er klar.
"Dixon og Bullard er målmænd, Relish du er sammen med Bennett, Hamilton, Goldstrom og Kakooza" siger jeg og peger på de forskellige drenge. Jeg kalder altid spillerne for deres efternavn.
"Wells, Davenport, Forrester og" siger jeg og ser på Jacob der kommer skøjtende ind.
"og Jacob, I er på mit hold" siger jeg kaster min stick til Jacob. Oliver ser smørret i min retning.
"Det er ikke fair opdelt" klager Kakooza og ser på mig som om jeg har snydt han Big time.
"Hvorfor ikke?" spørger jeg og ser koldt på Kakooza.
"Fordi du er den bedste spiller og tæller for to spillere" siger han og nikker mod de andre. Måske lidt unfair game. Fint. Vi tager hårdere midler i brug.
"Jacob er en push over, så I tager ham bare" siger jeg og giver Jacob et blidt skub mod Kakooza og de andre. Han ser irriteret på mig. Freshmans kan ikke klare grov humor. De er så følsomme.

Iced OutWhere stories live. Discover now