46. JEG HAR GJORT NOGET DUMT

1.7K 37 4
                                    

Luke Finley

Jeg lukker forsigtigt døren og går mod badeværelset. Jeg åbner døren, og Matt står i bad. Jeg går ind og tager min tandbørste ud af skabet.
"Havde du det sjovt i går?" spørger jeg Matt, der står med hans pande mod væggen, mens vandet glider ned over ham. Han drejer sit hovedet langsomt mod mig. Han sukker og ligner en zombie.
"Jeg tror, jeg har gjort noget dumt," siger han og ser helt udmattet ud i ansigtet. Jeg børster mine tænder færdigt og spytter det ned i vasken. Jeg ser på Matt igen. Hvad kan han have rodet sig ud i? Han har altid været den af Oliver, ham og jeg, som tog de klogeste valg. "Har jeg lyst til at vide det?" spørger jeg og læner mig med min hofte op ad vasken. Matt slukker for vandet og åbner glasdøren ind til bruseren. Jeg rækker ham et håndklæde, som han tager rundt om livet.
"Jeg ved det ikke," siger han og ser fortabt ud. Jeg ser undersøgende på hans ansigt. Jeg nikker til ham, som et tegn til han bare skal sige det. "Jeg har øhm... ja med en freshman og hun ligger derinde," siger han og ryster på sit hår, så hans våde hår sprøjter rundt omkring med vand. Jeg der overrasket på ham. Han har den samme regel som mig, ingen freshmans. Der gik så ikke så lang tid før, jeg gav op den regel. Den regel røj lidt i vasken, så snart jeg så June. 
Jeg trækker på mine skuldre og sætter mig på toilettet, hvor låget er slået ned.
"Og hvad er problemet ved det?" spørger jeg og kan ikke helt lige se, hvad det store problem er. Han fik sex, burde han ikke være glad eller noget i den dur? Matt ser på sig selv inde i spejlet og ser nærmest fortrydende ud.
"Jeg havde bare lovet mig selv, at jeg ville være cølibat, så jeg kunne fokusere på hockey. Alt det der med piger skaber bare drama, så jeg ikke kan fokusere på hockey." Jeg ser på Matt og derefter ned på mine hænder. Han siger noget. Noget som jeg sikkert også burde tænke over, inden jeg bliver blød som en fucking skumfidus. Det er godt at hverken Matt eller Oliver så June og jeg på stranden. Så ville de sikkert spørge om jeg er i gang med at gro nogle fucking ladyballs. Jeg er ikke en romantiker og det med stranden, var noget jeg valgte på autopilot.
"Men går det ikke nok den her ene gang? Det var jo bare et one night stand, ikke?" spørger jeg og rejser mig op og giver ham et klap på skulderen.
"Det var med Lily," siger Matt og ser på mig igennem spejlet. Jeg skær en grimasse. Hvorfor hende? Ikke for noget, men hun virker som lidt af en bitch, som bare prøver hos hver en idiot der falder for hendes spil. Matt er smart, så han ved godt, hvordan han kommer af med hende, men seriøst? Hvorfor hende?
"Jeg ved godt, du nok havde noget med hende og-"
"Hun er 100% din," siger jeg og løfter mine hænder op i luften, som et tegn på at jeg intet vil have med hende at gøre.
"Men jeg vil ikke have hende eller nogen anden," siger Matt og lader sine hænder frustreret glide op i sit hår.
"Jeg var fuld og hun var der lige og hun lignede lidt en anden i mine øjne," siger han og vender sig mod mig.
"Hvem ligende hun?" spørger jeg, og håber lidt jeg kan få lidt mere information om, hvem det er Matt egentlig går og tænker på. Han virker nogle gange til at være inde i sine egne tanker. Matt har haft et forhold, som varede i et år, hvilket i min optik er sygt lang tid. Hun hed Lauren Wilkins og gik på samme High School som Matt og jeg. Hun var sød, nogle gange lidt for sød. Hun var den her typiske sweetheart pige, som alle på skolen bare elskede, fordi så sød var hun. Michelle hadet/hader hende, på grund af en eller anden gammel fighte de har haft, siden de var små. Jeg aner ikke, hvad det rigtig var omkring, men ud af det blå gjorde Matt det forbi med hende. Lige inden vi skulle på Briar, sluttede han deres et års lange forhold. Jeg troede, de ville være et af de der par som holdte gennem College, fordi så godt passede de sammen, men åbenbart ikke.
"Ikke nogen," mumler Matt og åbner døren til gangen. Jeg følger efter, selvom han sikkert ikke vil have det.
"Ej bro, du bliver nødt til at give mig mere end det." Matt åbner døren til sit værelse og ser undersøgende rundt og ånder lettet op.
"Hun er smuttet." Jeg går ind på hans værelse, selvom han sikkert foretrak, at jeg forholdt mig væk. Jeg skal til at sætte mig på hans seng, men kommer i tanke om, hvad han lige sagde han havde lavet i nat, så jeg sætter mig på hans skrivebordsstol.
"Luke, jeg siger ikke, hvem det er jeg troede hun var, så du kan ligeså godt smutte ud." Han peger mod hans dør og holder i sit håndklæde. Han skal skifte, men jeg er ligeglad. Det er jo ikke fordi jeg ikke har set ham nøgen før. Han har en flot krop, så det er ikke fordi han behøver at skamme sig over den.
"Var det Lauren?" spørger jeg og krydser mine arme. Jeg har lidt en teori om, at han aldrig rigtig kommer over hende. Han ser forvirret på mig.
"Lauren?"
"Ja, var det hende du troede du knaldede, men i virkeligheden var det Lily." Matt ser tøvende på mig og nikker så. Han lyver. Det var ikke hende, fordi hvis det var hende, så ville han ikke virke så forvirret over mit forslag. Han ville se skyldig ud, hvis det rent faktisk var hende. "Løgner," siger jeg og ryster på mit hovedet. Jeg rejser mig og går gennem værelset og hen til ham.
"Bare sig det, når du er klar," siger jeg og giver ham et klap på skulderen. Matt åbner munden og lukker den igen. Han virker som om han ikke tør. Han har bare ikke, at have sagt det til Oliver, fordi så er det fordi han gemmer på noget, jeg helst ikke vil høre. Det er okay hvis det er en eller anden, som jeg har været med, så er jeg ligeglad. Det er bare en smule underligt, men altså jeg har jo været sammen med halvdelen af pigerne på skolen. 

Iced OutWhere stories live. Discover now