Part 42

103 7 0
                                    

(Still dlm flashback)

Chiro terbaring menahan kesakitan. Disekelilingnya terdapat lima orang kanak- kanak perempuan. "Eii.. bencinya aku tengok kau nie" kata Ichi. "Yes.. jijik siut" kata Nii pula. "Lebih baik kau mati jer dari tunjuk muka kau yang buruk tu dekat sini" kata San sambil menedang perut Chiro.

Perkata tersebut membuatkan Chiro terbatuk. Mereka berlima ketawa. "Kau bawak tak apa yang kitorang pesan?" kata Yong. Chiro mengeleng perlahan. "Sa... saya ta.. ak... ada.. du.. it" kata Chiro sedikit gagap. Dia memegang perutnya yang sakit.

"Tch.. kitorang dah suruh kau bawakkan?!" marah Ichi lagi. Chiro hanya diam. "Orang macam dia tak akan faham kalau berapa kali kita cakap" kata Go yang hanya duduk dari tadi. Dia kini bangun lalu berjalan mendekati Chiro. "Kau mesti sakitkan?" kata Go sambil tersenyum sedih.

Chiro mengangguk perlahan. "Kau nak tahu sesuatu?" tanya Go lagi. Chiro memandang Go. Dari wajahnya yang sedih tiba-tiba bertukar kepada senyuman sinis. "Aku tak peduli pon" kata Go lalu memijak kepala Chiro dengan kuat. "Ughh..." erang Chiro kesakitan.

"Apa kata kita buat sedikit uji kaji" kata Go lagi. Dia mengeluarkan sebilah pisau dari poketnya. "Kalau kau boleh hidup lagi lepas aku kelar pergelangan kau.. kitorang tak akan kacau kau lagi" kata Go sambil tersenyum.

"Setuju?" tanya Yong pula. Chiro terdiam. Dia tidak menjawab soalan Go. "Pupu.. masa dah tamat" kata Ichi. Chiro terkejut. Tanpa sebarang amaran Go mengelar pergelangan tangan Chiro.

"Ughh.." erang Chiro. Air matanya mengalir. "Huhuhu.. siannya dia~" kata Nii. Mereka semua mula menjauhi Chiro. "Jumpa esok siburuk" kata San sambil melambai. "Itupon kalau kau still hidup" kata Nii lagi. Mereka berlima mula ketawa.

Chiro memegang pergelangan tangannya untuk memberhentikan darah dari terus mengalir. Dia cuba untuk bangun tetapi tidak berjaya. Tiba- tiba dia ketawa perlahan. "Nampaknya aku tak sempat nak ucap selamat tinggal dekat Ibu" katanya perlahan. Chiro mula ternampak imbasan memorinya bersama ibunya. Dia tersenyum. Air matanya menitis. "Terima kasih ibu.. untuk segalanya. Chiro sayangkan ibu" kata Chiro sebelum menghembuskan nafas terakhir.

Sementara itu, Olga masih mencari anaknya. "Chiro... chiroo" jeritnya. Dia mengeluh sambil berjalan. "Mana dia pergi nie?" katanya. Olga mula ternampak ramai orang berkumpul disuatu tempat. Dengan perasaan tidak sedap hati, Olga mendekati tempat tersebut.

Apabila tiba Olga terlihat ada ambulance dan polis disitu. Dia terdengar bisikan orang yang berkumpul. "Aku dengar tu kes bunuh diri" kata Salah seorang dari orang itu. "Yeker? kenapa pula?" tanya seorang lagi. "Nampak gayanya dia kene buli dengan kawan sekolahnya" kata Orang tersebut. "Ehh.. tapi yang aku dengar die kene bunuh dengan kawan kelasnya" sampuk orang lain pula.

"Haaa.. teruknya" kata seorang lagi. Olga mula berasa takut. Dia mula menyelit disebalik orang-orang yang berkumpul. Apabila dia tiba dihadapan, Badanya mula terkaku. Dia tergamam apabila melihat anak gadisnya terlantar disitu. Mukanya pucat serta darah mengalir dipergelangan tangan. Terdapat titisan air mata dihujung mata anaknya.

Olga terduduk. Dia tidak dapat berfikir tentang apa-apa. "Anak ibu" katanya perlahan.




********************************


Hey guyss...

HAPPY NEW YEARRRRRRRR!!! Aq herharap tahun nie akan lebih fun utk aq and korg sume.. Hope korg happy2 jer tahun nie..

nyeheheheheh... Yeah. Aq dh hilang idea senanya.. And Idk if aku nk bunuh salah seorg dr diorg or what tp.. nahhh

aq x nk buat keputusan melulu.. or maybe aq akan bunuh duorg sume.. hmmm.. apa pendapat korg?

Sooo vote and comment and I will see you guys at the next chapter..

BUBBYEE AND HAPPY NEW YEAR FROM MEHHH👋👋👋

Six senseWhere stories live. Discover now