Pada pagi itu mereka semua berkumpul di bahagian dapur. Masing-masing masih teringat akan kejadian malam tadi. Mereka menghabiskan sarapan lalu masuk kebilik untuk tidur semula.
Semasa mereka ingin melelapkan mata tiba-tiba pintu rumah itu diketuk. "Yuhuu korang dah bangunn" kedengaran suara Alex dari luar. Pintu diketuk berkali-kali. Semakin lama ia menjadi makin kuat.
Mereka yang berada dalam bilik mula berasa marah. "KORANG BOLEH DIAM TAK!!" marah Mery.
******(Time Skipp)******
Mereka semua duduk diruang tamu. Suasana disitu terasa amat tegang. Sky tiba bersama sedulang air. "Jemputlah minum" kata Sky lalu duduk disebelah Mery. Mereka yang lain sudah pun terlelap. "Korang okey tak nie?" tanya Lucas bimbang. "Mm.. just tak cukup tido" kata Amy. Dia membuka sebelah matanya.
"Korang okey ker kat rumah sebelah?" tanya Ash lalu menguap. Empat orang remaja lelaki itu mengangguk. "Well.. ada lah sikit gangguan macam bunyi tapak kaki or suara tapi tak menganggu kitorang tido" kata Marcus. "Ungtunglah" kata Lena.
Mereka meminum air yang dihidangkan oleh Sky. "So apa yang jadi?" tanya Ben. Tetapi tiada sebarang jawapan. "Yoo.. korang dengar tak?" tanya Ben sekali lagi. "Nampaknya diorang dah tertidur lah" kata Lucas sambil ketawa kecil. "Kalau macam tu kita biarlah diorang sekejap" kata Marcus pula. Mereka bersetuju lalu keluar untuk mencari makanan.
Jam kini menunjukkan pukul 1 petang. Sorang demi seorang terjaga dari tidur. "Aaa.. best nya dapat tidur" kata Ash sambil mengeliat. "Kannn... rasa hilang sikit penat tu" kata Lena pula. Mereka mula perasan terdapat beberapa bungkusan plastik diatas meja. "Apa ni?" tanya Amy. Dia membuka plastik itu. Kelihatan lima bungkus nasi bersama sekeping nota.
"Makanan untuk kita lah" kata Amy sedikit terkejut. "Wahh.. diorang nie boleh tahan romantik eh" kata Ash pula. Mereka memakan makanan tersebut tanpa bantahan. Apabila selesai makan mereka mula mandi dan bersiap.
Beberapa minit kemudian empat orang remaja lelaki itu datang semula. "Yow.. dah sedar?" kata Ben. "Sorry lah kitorang tertidu tadi" kata Mery. Mereka semua duduk diruang tamu. "So? apa sebenarnya yang dah jadi?" tanya Marcus. Amy,Ash,Lena,Mery dan Sky memandang sesama sendiri.
Flashback~
Mereka terkejut apabila melihat seorang kanak-kanak berjalan mendekati mereka. "Budak?" kata Amy. Mereka yang lain memandang Amy. "Budak apa?" tanya Ash pelik. "Yang kat pintu tu.. budak" kata Amy lagi. "Kitorang tak nampak apa-apa lah" kata Mery pula.
"Mungkin betul kot sebab bau busuk tu makin kuat" kata Sky pula. Amy memandang kanak-kanak tersebut. Mulutnya seperti mengatakan sesuatu. "Dia minta tolong" kata Lena. "Tolong? tolong apa?" tanya Ash. "Bongkarkan kebenaran sebenar" kata Lena lagi.
"Kebenarna tentang?" tanya Sky pelik. "Kejadian sebenar yang jadi dekat rumah nie" kata Lena. Mereka semua terkejut.
End Flashback~
"Sekarang kau nak kata ada sesuatu yang tersorok kt rumah nie?" tanya Alex. "Ada sesuatu yang orang kat sini tak tau pasal rumah nie" kata Lena pula. "Sebab tu aku dah pergi tanya orang-orang yang tinggal sini" kata Lucas. Mereka semua memandang Lucas.
"Orang yang tinggal dekat sini kata yang tadika nie ditutup sebab satu kes" kata Lucas. Dia memberi satu keratan surat khabar lama. "Sorang makcik bagi aku keratan nie" katanya lagi. Mereka memandang kearah keratan surat khabar tersebut. Mereka semua terkejut.
'Kelihangan 12 orang pelajar tadika bersama seorang guru secara tiba-tiba'
****************************
Aq akan cuba untuk pub sekerap mungkin sbb Aq x der keje😂😂
YOU ARE READING
Six sense
Mystery / ThrillerMengisahkan tentang lima orang gadis yang mempunyai deria keenam. Masing-masing mempunyai personaliti dan kelebihan yang berbeza. Mampukah kelima-lima gadis ini menyelesaikan kes-kes yang berlaku sekitar mereka.