Satu das tembakan dilepaskan. Amy, Ash,Alex dan Lucas terkedu. Mereka berempat tidak apa-apa. "Korang okey?" tanya Pengetua Sara. "Kenapa pengetua tembak?" tanya Alex. Tiba-tiba kedengaran bunyi gelak tawa dari arah belakang mereka berempat. Amy dan yang lain Terkejut. "Duduk belakang saya" arah pengetua Sara.
Mereka berempat terus berlari kearahnya. "Tak sangka kau perasan aku dekat sini" kata suara itu sambil ketawa sekali lagi. Pengetua Sara mengeluh sambil memasukan peluru baru kedalam pistolnya. "Semua trick kau dah tak menjadi dekat aku" kata Pengetua Sara. "Ouh.. macam tu ker?" kata suara itu.
Pengetua Sara kembali mengacukan pistolnya lagi. "Lebih baik kau tunjukkan rupa kau sekarang tak guna!" marahnya. Suara itu tergelak lagi lalu berjalan kearah mereka. Pengetua Sara tersenyum sinis. "Aku dah agak" katanya perlahan.
Amy dan yang lain terkejut. Dihadapan mereka terdapat seorang wanita. Diseluruh badan dan mukanya terdapat kesan jahitan. Kedua-dua matanya juga berwarna mempunyai warna yang berbeza.
Tetapi yang membuatkan mereka bertambah terkejut adalah wajah wanita itu seakan-akan Pengetua Sara. "Kenapa muka dia iras pengetua?" tanya Ash. "Sebab saya adalah kakaknya" kata wanita itu. Pengetua Sara mengenggam pistolnya dengan kuat.
"Kau bukan kakak aku!" marahnya lalu melepaskan tembakan. Wanita itu mengelak dengan pantas. "Kau bunuh kakak aku!! kau curi identiti die!! kau jeles dengan kehidupan dia!!" marahnya lagi. Pengetua Sara menembak sehingga pelurunya habis. Wanita itu ketawa. Ash dan amy mula menenangkan Pengetua Sara.
"Auu... tapi kehidupan jadi dia sangat hebat... ramai orang suka dia.. cantik dan banyak duit..." kata wanita itu gembira. Dia memeluk dirinya sambil berpusing-pusing. Secara tiba-tiba dia berhenti. Wajahnya yang tadi gembira berubah sedih. "Apa yang aku dapat cuma wajah buruk dan miskin... semua orang benci aku.." katanya. Amy dan Ash mula berasa simpati.
"Semua orang kutuk aku.. Hina aku.. aku tak suka... tak sukaa..." kata wanita itu lagi tetapi kini dengan wajah marah. Dia mula memandang mereka semua. "Tapi sekarang tengok lah aku.. seorang wanita cantik dan Sempurna. Aku dah dilahirkan menjadi wanita cantik" kata wanita itu sambil ketawa.
"Kau tak akan pernah jadi cantik dengan perangai macam tu Olga" kata pengetua Sara. Wanita itu terdiam. Dia memandang pengetua sara dengan pandangan tajam. "Apa kau panggil aku tadi?" katanya. "Aku panggil nama kau.. Olga" kata pengetua Sara sambil tersenyum sinis.
Olga mengetak giginya dengan marah. "Nama aku Seri!! bukan Olga! Olga dah mati!!" marahnya sambil menarik-narik rambutnya. Amy,Ash, Alex dan Lucas menjadi takut. "Aku wanita yang cantik... cantik.." kata Olga lagi. Pengetua Sara pengecukan Pistolnya pada Olga. "Now.. game over" kata Pengetua Sara. Dia melepaskan tembakan.
Olga tersenyum lalu menarik seseorang dari belakangnya yang gelap. "Ughh!" erang orang tersebut. Tembakan tadi telah terkena bahagia peha orang tersebut. Darah merah mula mengalir. Pengetua Sara terkejut begitu juga dengan yang lain. "Lena?!" kata amy. "Ko.... rang" kata Lena sambil menahan sakit.
"Macam mana kau boleh kat situ?" kata Ash. "Bo hoo.. nampaknya kau dah tembak orang yang salah.." kata Olga. Pengetua Sara terkedu. "Lena.." kata Amy. Dia ingin berlari menyelamatkan kawan baiknya tetapi dihalang oleh Lucas. "Nanti kau dalam bahaya." katanya.
Amy tidak mampu berkata apa-apa. Keadaan disekeliling mereja menjadi sunyi. hanya kedengaran gelak tawa Olga memenuhi bangunan tersebut.
*******************************
YOU ARE READING
Six sense
Misterio / SuspensoMengisahkan tentang lima orang gadis yang mempunyai deria keenam. Masing-masing mempunyai personaliti dan kelebihan yang berbeza. Mampukah kelima-lima gadis ini menyelesaikan kes-kes yang berlaku sekitar mereka.