Part 19

237 8 0
                                    



Polis bersama pakar forensik serta ambulan datang kerumah sewa tersebut. Bahagian bawah rumah itu dipecahkan. Mereka semua terkejut apabila melihat terdapat tengkorang serta tulang-tulang kanak-kanak yang dipercayai hilang. Terdapat juga tulang keluarga yang hilang tersebut.

Kesemua mayat yang telah reput itu berada dalam keadaan yang mengerikan. Terdapat mayat yang tidak mempunyai tangan atau kaki. Terdapat juga mayat yang bersambung dengan bahagian badan haiwan. Ada juga mayat yang tergantung seperti perhiasan.

Apabila disiasat dengan lebih lanjut ternyata orang yang melakukan perkara tersebut adalah guru yang hilang bersama pelajar tadika tersebut. Guru tersebut sedang menjalankan ujikaji terhadap kanak-kanak tersebut.

Malangnya mayat guru tersebut tidak ditemui disitu. Pihak polis beranggapan bahawa guru terbabit melarikan diri sewaktu rumah itu dibeli oleh orang lain.

Pihak polis mengambil keterangan dari mereka semua. "Terima kasih atas kerjasama kamu semua" kata salah seorang dari pihak polis tersebut lalu pergi. "Akhirnya selesai" kata Ash. Mereka yang lain mengangguk. "Ouh yea.. macam mana korang dapat maklumat yang korang bagi tau polis tu?" tanya Mery. Amy dan Lena terdiam. Mereka mula menceritakan tentang siasatan mereka berdua.

Flashback~

Amy terkejut apabila melihat seorang budak yang tidak mempunyai mata serta berkaki anjing. Budak itu membuka mulut seperti mengatakan sesuatu. "Kami adalah mangsa uji kaji dari lelaki tu" kata Lena sambil menulis.

Amy mengangguk. "Ingat wajah serta nama orang tu?" tanya Amy. Budak itu menggangguk. "Dia adalah guru kami.." kata Lena. Dia berhenti menulis. Amy pula hanya memegang kepalanya. "Dia sedang menjalankan ujikaji untuk menghasilkan manusia sempurna" kata Lena lagi.

"Berapa rosak otak dia tu?" kata Amy sambil mengeleng. "Tapi dia dah tinggalkan tempat nie" kata Lena lagi. "Jadi kamu semua lah yang culik penyewa sebelum nie?" tanya Amy. Budak itu mengeleng. "Sewaktu tu dia masih ada disini dan penyewa tu dapat tahu kewujudan dia" kata Lena lagi. "Jadi dia bunuh diorang?" tanya Amy. Budak itu mengangguk. "Selepas itu dia mula hilangkan diri" kata Lena.

Amy mengangguk. Dia ingin berkata sesuatu sebelum pintu rumah dibuka secara paksa. Budak itu secara tiba-tiba hilang. Amy mengeluh.

End Flashback~




"Itu lah apa yang jadi" kata Amy. Mereka yang lain mengangguk. "So? maksudnya kita dah boleh balek?" kata Ash. "Yup! Jom tidur" kata Sky pula. "Korang!" panggil satu suara. Mereka menoleh. Kelihatan empat orang remaja lelaki berlari kearah mereka.

"Korang okey tak? kenapa polis datang nie?" tanya Marcus. "Sebab kes dah selesai" kata Lena. "Tu lah korang.. sape suruh tidur" kata Amy pula. "Mean kes nie dah selesai?" tanya Lucas. Lima orang remaja perempuan itu mengangguk. "Tapi macam mana.." belum sempat Alex menghabiskan ayatnya Mery memintas.

"Masa untuk pulang" kata Mery lalu berjalan pergi. "Oi! aku belum habis cakap lagi" kata Alex. Sewaktu hendak pergi mereka terasa satu tiupan angin. Lena terdiam lalu menoleh semula kearah rumah kayu tersebut. Dia seperti tidak menyangka akan apa yang didengari itu.




'Hati-hati dengan Sky'









****************************





Six senseWhere stories live. Discover now